arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

شریعتمداری: مردم بر وضعیت بازار نظارت کنند

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این‌که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید از فساد مصون باشد بر ضرورت بازگشت این سازمان به دوران اوج تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شریعتمداری: مردم بر وضعیت بازار نظارت کنند 
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این‌که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید از فساد مصون باشد بر ضرورت بازگشت این سازمان به دوران اوج تاکید کرد و گفت:باید اجحاف در فروش،گرانفروشی،عدم صدور فاکتور و عدم شفافیت قیمت کالا توسط مردم رصد شود.
 
به گزارش خبرآنلاین محمد شریعتمداری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور ماموریت خطیری را به خصوص در زمینه رصد و نظارت بر گران فروشی ها بر عهده دارد.
 
وی با تاکید بر این‌که باید مذاکرات فعالان اقتصادی در حوزه شبکه های صنفی و استفاده از شبکه های مردمی در زمینه نظارت بر بازار در دستور کار این سازمان باشد، افزود: مردم باید بر حقوق مصرف کنندگان نظارت کنند که این موضوع باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی فرهنگ سازی شود.
 
وی با اشاره به این‌که باید اجحاف در فروش، گران فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم شفافیت در قیمت کالا از سوی مردم رصد شود، تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به‌عنوان تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی قیمت است، دوران ظهور و افولی را در سالیان متوالی سپری کرده که باید به نقطه اوج خود بازگردد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که استفاده از روش های نوین متناسب با نوع فعالیت‌ها برای گویاتر و پویاتر شدن گزارش های تدوین شده سازمان حمایت ضروری است، ادامه داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید در حوزه های کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه های همکاری منعقد کند.
نظرات بینندگان