arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

ولایتی: منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است/ حکومت میانمار دست نشانده آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولایتی: منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است/ حکومت میانمار دست نشانده آمریکاست 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکمیت میانمار را دست نشانده غرب دانست و گفت: کشورهای اسلامی با کمک جهانی مقابل این کشتار خواهند ایستاد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه نخستین گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران افزود: فردی که ناحق جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، امروز در میانمار دست به این اقدامات زده اما جوامع اسلامی در مقابل آن ساکت نمی‌نشینند و از طریق مجامع بین‌المللی جلوی این حکومت دیکتاتور را می‌گیرند.
 
وی با بیان اینکه پشت صحنه این حکومت آمریکا قرار دارد، ادامه داد: حکومت میانمار دست نشانده آمریکاست.

**منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر اضافه کرد: منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است.
 
وی یادآور شد: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نشان می دهد که ما نباید به آمریکا و متحدان آن دل ببندیم، جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف خود به آمریکایی‌ها نیازی ندارد.
به گفته ولایتی، غربی ها پس از گذشت نزدیک به چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه روی خوش به مردم ایران نشان نداده اند و به همین خاطر برخورد آنها غیرمنتظره نیست .
 
وی با بیان اینکه ایران به هواپیمای آمریکایی نیاز ندارد، گفت: در حوزه داخلی و خارجی می‌توانیم نیازهای ایران را بدون احتیاج به آمریکا تامین کنیم، بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد که آنها از اهرم فشار استفاده کنند، این مسایل برای ما فشار نیست و فقط توهم آمریکایی‌هاست که به هیچ کجا هم نمی‌رسند.
 
به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر روز کاری تازه در ارتباط با جمهوری اسلامی از سوی رئیس‌ جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا یا مجلس آنها انجام می‌شود که همه اینها نشانگر این است نباید به آمریکا دل ببندیم.
برچسب ها: ولایتی ، برجام ، میانمار
نظرات بینندگان