arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

ترامپ قرارداد میلیاردی با چین را ملغی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ترامپ قرارداد میلیاردی با چین را ملغی کرد 
رئیس‌جمهوری آمریکا یکی از بزرگترین تلاش‌ها برای خرید یک شرکت آمریکایی توسط یک شرکت چینی را ناکام گذاشت. سیاست سختگیرانه آمریکا علیه چین به‌رغم خروج استیو بنن از کاخ سفید که حامی "ناسیونالیسم اقتصادی" بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه با صدور یک دستورالعمل اجرایی طبق "قانون دفاع از محصولات" مصوب سال ۱۹۵۰ با درخواست ۱.۳ میلیارد دلاری یک شرکت خصوصی چینی برای خرید شرکت آمریکایی لاتیس که تولیدکننده چیپ است، مخالفت کرد.

استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در توضیح تصمیم ترامپ گفت: مطابق با تعهد دولت برای انجام تمام اقدامات لازم برای اطمینان از حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، رییس‌جمهور دستور ممنوعیت خرید را صادر کرد.

پیش از آنکه ترامپ این دستور اجرایی را صادر کند، "استیو بنن" استراتژیست ارشد و سابق کاخ سفید به سی‌بی‌اس گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا از سوی سیاستمداران ارشد واشنگتن درباره چگونگی مدیریت مسائل اقتصادی تحت فشار است. بنن تاکید کرد: آنها نمی‌خواهند دستور کار پوپولیستی و ناسیونالیسم اقتصادی ترامپ اجرایی شود.
نظرات بینندگان