arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

در کیش ایر چه خبر است؟/ چرا مسافران از کیش فراری اند؟/ ماجرای برکناری و بازگشت شائبه براگیز معاون بازرگانی چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیاست های عجیب شرکت هواپیمایی کیش ایر در تعیین قیمت پروازها و مسیرهای هوایی باعث شده است که نه تنها هیچ کمکی به اقتصاد و گردشگری جزیره کیش نشود بلکه بسیاری از مسافران قید سفر به این جزیره را بزنند.

به گزارش انتخاب، شركت هواپیمایی کیش ایر با هدف تسهیل پرواز و مسافرت به این جزیره از سال 70 تاسیس شده است. در واقع ماموریت در نظر گرفته شده برای این شرکت، توسعه گردشگری جزیره کیش، با استفاده از ایجاد تسهیلات و تشویق گردشگران برای سفر به این جزیره بوده است.
 
 در کیش ایر چه خبر است؟/ چرا مسافران از کیش فراری اند؟/ ماجرای برکناری و بازگشت شائبه براگیز معاون بازرگانی چیست؟
 
با این وجود، اقدامات این شرکت هواپیمایی نشان می دهد که کیش ایر از ماموریت اصلی خود فاصله گرفته و حتی گردشگران را از جزیره فراری می دهد.
 
کیش ایر که از اوایل سال 95 تحت مدیرعاملی محمدتقی جدیدی فعالیت می کند، پروازهای متعددی راه اندازی کرده است که هیچ ارتباطی با کیش ندارند. به طور مثال، پروازهایی از تهران به مقاصد شهرهای خارجی نیز در لیست پروازهای این شرکت به چشم می خورند. این در حالی است که بر اساس ماموریت تعریف شده برای کیش ایر، طبیعتا باید مبدا یا مقصد پروازهای این شرکت جزیره کیش باشد.
 
از طرف دیگر، تقریبا هیچ موق خاص و ویژه ای برای تشویق گردشگران جهت سفر به جزیره در کیش ایر وجود ندارد. هنوز قابل هضم نیست که چرا قیمت بلیت سفر به کیش آن هم در کیش ایر، تا این اندازه بالا و هنگفت است. در این شرایط، به طور طبیعی، بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند هم از سفر خود منصرف شده و شهرهای توریستی کشورهای همسایه را به آن ترجیح می دهند. چرا که یک مقایسه سرانگشتی ساده میان هزینه پرواز به کیش و سفر به شهرهای خارجی کشورهای همسایه نشان می دهد مقصاد خارجی اقتصادی تر و به صرفه تر هستند.
 
این تصمیمات نادرست و سیاست های مخرب در حالی در کیش ایر در حال اجراست که سیاست های دمدمی را در اجزای مختلف این شرکت می توان به وضوح مشاهده کرد. به طور مثال، چند هفته قبل، فرشاد امامی، معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی این شرکت از کار برکنار شد. در شرایطی که شائبه های فراوانی در خصوص این برکناری وجود داشت، ناگهان این فرد به سر پست قبلی خود بازگشت.
 
اگر برکناری یک مسئول بدون قائده خاصی صورت گرفته باشد که قطعا ورود و دخالت مدیران بالادستی را طلب می کند. از طرفی، اگر دلیل این اقدام روشن بوده، چرا پس از گذشت مدت کوتاهی همان فرد به جایگاه قبلی خود بازگشته است؟
 
ارتباط این تصمیمات ناگهانی و ورود و خروج افراد، با سیاست ها نادرست کیش ایر چیست؟ به نظر می رسد رفع این ابهامات و شفاف سازی در این خصوص، باید یکی از اولویت های دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در دوره مدیریت جدید باشد تا حرف و حدیث ها در این زمینه فروکش کرده و فعالیت ها در کیش به مسیر اصلی خود بازگردد.
نظرات بینندگان