arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

احتمال سلب رأی اعتماد از رئیس جمهور عراق به دلیل سکوت در قبال همه‌پرسی

شماری از نمایندگان عراقی در حال جمع آوری امضاء برای سلب رای اعتماد از رئیس‌جمهور به دلیل سکوتش در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شماری از نمایندگان عراقی در حال جمع آوری امضاء برای سلب رای اعتماد از رئیس‌جمهور به دلیل سکوتش در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق هستند.

به گزارش انتخاب، «علی البدیری» نماینده جبهه «الاصلاح» عراق، چهارشنبه (امروز)، اعلام کرد که شماری از نمایندگان در حال جمع‌آوری امضاء برای سلب رای اعتماد به «فواد معصوم» رئیس‌جمهور کشور هستند.
 
احتمال سلب رأی اعتماد از رئیس جمهور عراق به دلیل سکوت در قبال همه‌پرسی

وی در گفت‌وگو با وبگاه شبکه خبری «السومریه»، گفت: رئیس جمهور عراق به سوگندی که برای حفظ امنیت و وحدت سرزمین عراق و ملت آن، یاد کرده پایبند نمانده است و با سکوت غیرقابل توجیه در قبال تهدیدهایی که همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان که قرار است 25 سپتامبر آینده برگزار شود، سوگندش را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: سکوت رئیس‌جمهور عراق و عدم اعلام موضع صریحش در قبال همه پرسی، ما را بر آن داشت که به میزان پایبندی‌اش به وظایفش در قبال دفاع از قانون اساسی، به شک اندازد.

البدیری تاکید کرد: شماری از نمایندگان پارلمان در حال جمع‌آوری امضا علیه فواد معصوم هستند و ما معتقدیم که شمار امضاء کنندگان بیشتر از حد مجاز برای ارائه درخواست سلب رای اعتمادی از فواد معصوم است و این تعداد در حال افزایش است. برای سلب رای اعتماد از رئیس‌جمهور عراق، باید دو سوم نمایندگان پارلمان به این مسئله رای مثبت دهند. ما معتقدیم با توجه به اتحاد مواضع عربی، سنی، شیعی، ترکمانی و... در پارلمان در قبال مسئله همه‌پرسی، زمینه برای سلب رای اعتماد از رئیس‌جمهور فراهم است.

اعضای هیأت حزب مجلس اعلای اسلامی عراق نیز، در نشست امروزشان از روسای قوای سه‌گانه خواستند که مواضع خود را به طور شفاف در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان اعلام کنند.

برخی رسانه‌های عراقی نیز سکوت فواد معصوم در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را سوژه قرار داده‌اند. برای نمونه، پایگاه خبری «سومر نیوز» با انتشار کاریکاتوری از «احمد فلاح»، این سکوت معصوم را به تصویر می‌کشد. در این کاریکاتور رئیس‌جمهور عراق در حالی که کوهی از روزنامه‌ها بر روی میزش است، پا را روی پا انداخته و در حال گوش دادن به موسیقی است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان