arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

شرط پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان خصوصی سازی اعلام کرد برای تعیین تکلیف سود سهام عدالت مشمولان متوفی، ارایه گواهی حصر وراثت معتبر و قانونی الزامی است.

به گزارش سایت این سازمان، بر اساس آخرین وضعیت و اطلاعات سامانه سهام عدالت، واریز قبض مانده بدهی تسویه نشده مشمولان متوفی فقط در مواردی مجاز است که وراث قانونی متوفی امکان ارایه گواهی حصر وراثت معتبر و قانونی در آتی را به سازمان خصوصی سازی داشته باشند.

در غیر این صورت واریز وجه از سوی وراث بابت مانده بدهی تسویه نشده متوفی توصیه نمی شود.

** پرداخت سود سهام نخستین گروه مشمولان تا پایان شهریور
همچنین بر اساس اعلام این سازمان بزودی و پس از هماهنگی های لازم و حداکثر تا پایان شهریور ماه واریز سود سهام عدالت برخی مشمولان سهام عدالت آغاز می شود.

بر این اساس، مشمولان دارای تخفیف یعنی مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و مددجویان سازمان بهزیستی کشور و همچنین همه روستاییان و عشایر که در گذشته با همین عنوان ثبت نام کرده اند، جزو مشمولان نخستین مرحله دریافت سود سهام عدالت خواهند بود.

در این مرحله بخشی از کل سود متعلق به این سه گروه پرداخت و در ماه های آتی باقیمانده سود این افراد واریز می شود.

سود سایر مشمولان سهام عدالتنیز در مراحل بعدی و بتدریج به حساب آنان واریز می شود.

بر این اساس آن دسته از مشمولان در قید حیات در هر یک از سه گروه شامل مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی و روستاییان و عشایر که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت رسانده و تایید مرتبط را در همین سامانه دیده اند، می توانند در نخستین مرحله پرداخت، از سود برخوردار شوند.

**15 میلیون نفر شماره شبا نداده اند
بر اساس آخرین آمار، از حدود 47 میلیون مشمول سهام عدالت در قید حیات، هنوز حدود 15 میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند.

برای برخورداری از سود سهام عدالت باید این افراد هر چه زودتر یک شماره شبا بانکی معتبر متعلق به خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.

طبق اعلام مسوولان سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت سال 1395 آن دسته از مشمولان که بدهی باقیمانده خود را پرداخت کرده اند و سهام 10 میلیون ریالی در اختیار دارند، حدود یک میلیون و 300 هزار ریال و برای کسانی که حدود پنج میلیون ریال سهام در اختیار دارند، نصف این مبلغ است که در سه مرحله به شماره حساب های اعلام شده واریز می شود.
نظرات بینندگان