arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

بارزانی: به تهدیدهای بچه‌گانه توجه نمی‌کنیم/ تلاش برای ایجاد هویت عراق متحد شکست خورده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که این اقلیم توجهی به تهدیدات بچگانه برای ایجاد جنگ و درگیری ندارد و ساکنان کرکوک سرنوشتشان را تعیین خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشستی با تعدادی از رهبران عشایر و کرد در کرکوک گفت: ما به کرکوک آمده‌ایم تا نکات و دیدگاه‌های شما را درباره همه‌پرسی بشنویم. همه‌پرسی تنها تصمیم یک نفر نیست بلکه تصمیم تمامی قومیت‌های اقلیم کردستان است.

وی افزود: ما به تمامی دیدگاه‌هایی که مخالف همه‌پرسی باشد احترام می‌گذاریم. کرکوک باید الگوی برادری و همبستگی باقی بماند و نباید اجازه برهم زدن وحدت ساکنان این استان را بدهیم.

بارزانی تأکید کرد:  ما تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفتیم به این دلیل که  تمامی تلاش‌های قبلی شکست خورده و مردم کردستان رنج می‌برند. ما برای ایجاد هویت عراق متحد تلاش کردیم و دنبال ساختار جدیدی هستیم که از عراق مستقل باشیم و مردم سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند.

وی افزود: خود ساکنان کرکوک سرنوشت این استان را تعیین خواهند کرد. ما به کسی اجازه نمی‌دهیم مانع این مسئله شود. ما تهدیدات بچگانه را برای ایجاد جنگ و درگیری شنیده‌ایم و توجهی به آن نداریم. کسی که می‌خواهد تهدیدش را اجرایی کند ما نیز از خود دفاع خواهیم کرد.

قرار است همه پرسی اقلیم کردستان عراق ۲۵ سپتامبر برگزار شود.
نظرات بینندگان