arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

تمرین هوایی کره جنوبی با یک موشک‌ کروز با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت اختفا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، اولین تمرین نظامی واقعی خود با موشک‌های پیشرفته کروز شلیک شده از آسمان را انجام داده است. سئول هدف این مانور را تقویت ظرفیت اقدامات پیشگیرانه علیه کره شمالی در صورت وقوع بحران دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی اعلام کرد در این تمرین یک موشک "تاروس" از یک جنگنده اف-۱۵ شلیک شد و با گذر از میان موانع در ارتفاع‌ پایین به هدف خود در نزدیکی ساحل غربی کشور اصابت کرد.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، این موشک که توسط شرکت "تاروس سیستمز" آلمان ساخته شده دارای حداکثر برد ۵۰۰ کیلومتر است و قابلیت اختفا دارد و می‌تواند از تشخیص رادارهای کره شمالی پیش از اصابت به هدف بگریزد.

کره جنوبی اقدامات خود را برای افزایش توانایی‌های نظامی‌ در مقابله با سیل آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی کره شمالی که در اوایل ماه جاری ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، سرعت بخشیده است.

اندکی پس از این آزمایش هسته‌ای، سئول اعلام کرد که به توافقی با واشنگتن دست یافته که بر اساس آن محدودیت وزن برای کلاهک‌های موشک‌های بالستیک کره جنوبی برداشته می‌شود و با توافق دوجانبه بردی تا حداکثر ۸۰۰ کیلومتر برای آنها در نظر گرفته می‌شود.  

حمله پیشگیرانه علیه رهبری پیونگ‌یانگ می‌تواند دشوار باشد اما این واقعی‌ترین گزینه از میان گزینه‌های محدود نظامی است که سئول برای مقابله با حمله هسته‌ای رقیب خود در دست دارد.

کره شمالی گفته است تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای‌اش، انفجار یک سلاح هیدروژنی بوده و برای توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌ پیما ساخته شده که در ماه ژوئیه دو بار آزمایش شد. این کشور همچنین در حال توسعه موشک‌های دارای سوخت جامد خود است که می‌تواند از پرتاب‌کننده‌های متحرک زمینی و یا زیردریایی‌ها پرتاب شود. کره شمالی ماه گذشته با اعلام آزمایش‌های موشکی بیشتر با هدف اقیانوس آرام، یک موشک میان‌برد جدید قدرتمند را از فراز مناطق شمالی ژاپن پرتاب کرد.
نظرات بینندگان