arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

ذوالفقارنسب: خطای کامیابی‌نیا غیراخلاقی بود/ برانکو روانشناس خوبی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است نمایش این تیم در مقابل الاهلی عربستان در نیمه دوم اوج کار سرخپوشان بوده و به همین خاطر به برتری رسیدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پرسپولیس ایران با پیروزی 5 بر 3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر الاهلی عربستان برای نخستین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا، با تمجید از عملکرد بازیکنان و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: اوج کار پرسپولیس در 10 ‌دقیقه پایانی برابر الاهلی بود که با درایت برانکو و تلاش بازیکنان پرسپولیس توانست حساب کار را 3 بر یک کند و پیروز میدان شود. تعویض‌های خوب برانکو و برنامه‌های این تیم کمک زیادی به پرسپولیس کرد.

این کارشناس فوتبال با بیان این که پرسپولیس بازی شجاعانه‌ای را به نمایش گذاشت، افزود: دیدار پرسپولیس و الاهلی حساس‌ترین بازی پرسپولیس در چند سال گذشته بود که بازیکنان و مربیان این تیم بسیار باهوش بودند و انرژی مضاعفی را برای این دیدار گذاشتند. پرسپولیس به خوبی الاهلی را عقب راند و با گرفتن پنالتی‌ پیروز میدان شد.

او درباره نقش کلیدی تعویض‌های پرسپولیس در نیمه دوم که پارسال کمتر دیده شده بود، گفت‌: این هم از درایت برانکو است که از نفرات خود به خوبی استفاده می‌کند. در بعضی از تیم‌ها دو بازیکن خوب در یک پست حضور دارند و اصرار دارند که هر دوی آنها درون زمین حضور داشته باشند اما حضور دو بازیکن مشابه انجام یک کار تکراری است. برانکو به خوبی این موضوع را درک کرده و برای نیمه دوم بازیکنان تراز اولی دارد که روند بازی را به سود این تیم می‌کند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که پرسپولیس برای دیدار با الهلال عربستان به چه ابزارهایی نیاز دارد؟ تاکید کرد: نخستین مطلب این است که بازیکنان نباید مغرور شوند. العین تیم بسیار خوبی است و از مهره‌های ارزشمندی بهره می‌برد اما الهلال توانست به این تیم سه گل بزند. این نشان از شایستگی الهلال دارد. شاید اتفاقاتی رخ دهد که احتمالا پرسپولیس در ایران برابر این تیم میزبانی کند و اگر این اتفاق رخ دهد، کمک زیادی به پرسپولیس می‌شود و شاهد حساس‌ترین بازی فصل این تیم خواهیم بود.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره این که سرخپوشان برابر الاهلی چه کم و کاستی‌هایی داشتند که باید برابر الهلال جبران کنند؟ خاطر نشان کرد: به اعتقاد من خطایی که کامیابی نیا روی بازیکن حریف انجام داد بسیار کودکانه و غیر اخلاقی بود. اگر پای این بازیکن می‌شکست همه ما ایرانی‌ها ناراحت می‌شدیم. در طول بازی هم چند بازیکن پرسپولیس چنین حرکاتی را انجام دادند و احتمال اخراج وجود داشت. همه چیز احساس نیست و در ورزش و زندگی باید روی منطق و عقل حرکت کرد. کاری که کامیابی‌نیا انجام داد مصداق بارز حرکت احساسی بود. باید از این حرکات پرهیز کرد. هر دو تیم چنین حرکاتی را انجام دادند و داور از این صحنه‌ها چشم پوشی کرد.

او درباره این که بازیکنان پرسپولیس در چه شرایطی می‌توانند برابر الهلال روند بسیار خوب خود مقابل الاهلی را حفظ کنند؟ تاکید کرد: مهم‌ترین عاملی که کمتر به آن توجه می‌شود کنترل شرایط روانی است. در فوتبال سه فاکتور وجود دارد که باید به آن توجه کرد. مسائل فنی، فیزیکی و روانی در صدر مسائل قرار دارند. پرسپولیسی‌ها شرایط فنی و فیزیکی خوبی دارند و فقط باید یک روانشناس خوب در کنار این تیم باشد. خواسته یا ناخواسته این تیم روانشناسان خوبی دارد که می‌توان به برانکو، کریم باقری و محمود خوردبین اشاره کرد. آنها از تجربیات خود برای آماده سازی پرسپولیس استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان