arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا اثر ندارد/ آمریکا را به بدترین وضعیت ممکن دچار می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر کره شمالی در مسکو می‌گوید اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که با تشدید فشار اقتصادی بر کره می‌توانند این کشور کوچک را به زانو درآورند، در توهم‌اند.

به گزارش انتخاب، «کیم یونگ جائه» سفیر کره شمالی در مسکو، تحریم های جدید آمریکا را بی‌اثر و تغییر موضع کشورش در اثر وضع این تحریم‌ها را «خیالبافانه» دانست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد امروز (به وقت تهران) جلسه‌ای با محوریت آزمایش اتمی جدید کره شمالی برگزار و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد

با شروع اجرای تحریم‌های جدید،  کلیه صادرات منسوجات کره شمالی تحت تحریم قرار می‌گیرد اما واردات نفت خام کره شمالی به همین میزانی که اکنون هست حفظ می‌شود.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا پس از تصویب تحریم‌های جدید گفته که با اعمال این محدودیت‌ها، 90 درصد صادرات کره شمالی ممنوع می‌شود.

سفیر کره شمالی در مسکو به تصویب تحریم‌های جدید و مواضع تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها واکنش نشان داد و گفت: «قطعنامه شورای امنیت با اعمال فشار ایالات متحده تصویب شد؛ این کشور به شورا نگاهی ابزاری دارد و این غیرقانونی است. ما چندین دهه است که زیر فشار شدیدترین تحریم‌های آمریکا زندگی می‌کنیم ولی با این حال، به هرچه خواسته‌این دست یافته‌ایم.»

یونگ جائه به نیات آمریکا از اعمال تحریم و برآورد واشنگتن از به زانو در آمدن کره شمالی در اثر فشارهای اقتصادی گفت: «اگر آمریکا امید دارد که موضع ما متزلزل شود و یا تغییر کند، در توهم است.»

سفیر کره شمالی در مسکو، آزمایش‌های اتمی را اقدام یک ملت در جهت آمادگی برای دفاع از خود دانست و در تهدیدی مبهم گفت که اقدامات جدید پیونگ‌یانگ، آمریکا را به بدترین وضعیتی که تاکنون تجربه کرده دچار می‌کند.»

بمب هیدروژنی که اخیراً در کره شمالی آزمایش شد، 5 برابر قوی‌تر از بمبی بود که آمریکایی‌ها برای تسلیم کردن ارتش امپراطوری ژاپن بر سر مردم ناگازاکی انداختند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان