arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

سازمان ملل: نیمی از کودکان آواره جهان از تحصیل باز مانده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه در گزارشی با اعلام اینکه بیش از نیمی کودکان آواره جهان (حدود سه میلیون و 500 هزار نفر) از درس و مدرسه دور مانده اند، خواستار اختصاص بودجه بیشتری برای تعلیم و تربیت آنها شد.

به گزارش انتخاب، کمیساریای مزبور یادآور شد که این تعداد کودک از میان شش میلیون و 400 هزار کودک آواره پنج تا 17 سال سن که سال گذشته تحت مراقبت این نهاد قرار گرفتند، در همان سال حتی یک روز مدرسه نرفتند.
 
فیلیپو گراندی مدیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: تعلیم و تربیت این آوارگان جوان، برای توسعه مسالمت آمیز و پایدار مناطقی که در آن اسکان دارند و همچنین برای رونق و شکوفایی آینده کشورهای خودشان، حیاتی است.
 
این کمیساریا از دولت های کمک رسان خواست میزان سرمایه گذاری در بخش آموزش آوارگان را افزایش دهند. در همین حال، مدیر این کمیساریا گفت که نیمی از 17 میلیون و 200 هزار آواره تحت مراقبت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، کودک هستند.
 
91 درصد از کودکان سراسر جهان در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند، رقمی که برای کودکان آواره به 61 درصد کاهش می یابد. همچنین حدود 84 درصد از کودکان در سراسر جهان به دبیرستان می روند، در حالی که این رقم برای کودکان آواره تنها 23 درصد است.
 
گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حاوی پیامی از سوی ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل بود. وی گفت: نباید از کودکی که ناچار به فرار از خانه شده است، بخواهیم از تحصیل و رویاهایش برای آینده نیز دست بکشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان