arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

بارزانی: همه‌پرسی "حق قانونی" ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارزانی: همه‌پرسی  
رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برگزاری همه پرسی "حق مسلم و قانونی" این اقلیم است و در موعد مشخص برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با یان کوبیش، نماینده سازمان ملل در عراق دیدار و درباره اوضاع سیاسی داخلی و روابط کنونی و آینده بغداد و اربیل گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: یان کوبیش درباره ملاحظات سازمان ملل درخصوص همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و مذاکرات میان بغداد و اربیل گفتگو کرد.

مسعود بارزانی در این دیدار تأکید کرد که تصمیم برگزاری همه پرسی "تصمیم مردم کردستان" است و یک "حق قانونی و طبیعی" است و در موعد مشخص برگزار خواهد شد.

بارزانی گفت: مردم کردستان به حفظ ثابت و همزیستی مسالمت آمیز توجه دارند و برای استحکام روحیه تسامح در این اقلیم و منطقه تلاش خواهند کرد.

این در حالی است که یوسف محمد، رئیس پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده که برگزاری همه‌پرسی، اقلیم را به سمت بی‌ثباتی می‌کشاند و جنگ منافع را به وجود خواهد آورد.

از سوی دیگر یان کوبیش در دیدار با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بر موضع ثابت سازمان ملل درباره حمایت از وحدت عراق تأکید کرد و گفت که اولویت متمرکز شدن بر جنگ با تروریسم است.

دو طرف درباره پیروزی‌های محقق شده در جنگ علیه داعش و اوضاع سیاسی عراق گفتگو کردند.
نظرات بینندگان