arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

رتبه ایران از نظر میزان بروز شیوع سرطان در جهان

نایب رئیس انجمن سرطان ایران، گفت: سازمان بهداشت جهانی سرطان را از نظر میزان بروز شیوع به ۵ رتبه تقسیم بندی کرده که رتبه کشورمان چهارم است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس انجمن سرطان ایران، گفت: سازمان بهداشت جهانی سرطان را از نظر میزان بروز شیوع به ۵ رتبه تقسیم بندی کرده که رتبه کشورمان چهارم است

به گزارش انتخاب، دکتر عبدالله فضل علیزاده اظهارداشت: در درجه اول توجه به پیشگیری از طریق آگاه سازی مردم از عوامل خطرزا در ایجاد سرطان و همچنین یادآوری عوامل محافظ در برابر سرطان برای مبارزه با این بیماری صورت می گیرد. در درجه دوم، ثبت سرطان می بایست، مد نظر قرار گیرد تا به این وسیله با آگاهی دقیق تر از میزان ابتلا به انواع سرطان ها براساس جنس در نواحی مختلف و سایر عوامل اپیدمیولوژیک از قبیل عادت های محلی، تغذیه، آب و هوا و... بتوان، عوامل دخیل در ایجاد سرطان را یافته و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

وی افزود: طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی آمار بیماران سرطانی از رقم ۱۴ میلیون در سال ۲۰۱۲ به رقم ۲۷ میلیون در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید و این رقم در تمام سطوح جامعه بشری کشورهای مختلف اتفاق خواهد افتاد.

فضل علیزاده تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی طی سال های اخیر سرطان را از نظر میزان بروز شیوع رتبه بندی کرده و ۵ رتبه را در نظر گرفته و از بیشترین به پایین طراحی کرده است که در این رتبه بندی ایران در رده چهارم قرار دارد و این یعنی سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر رقم بالایی ندارد.

وی عنوان کرد: با این وجود وظیفه ما این است که برای بیماری مانند سرطان که سرکش است و سیر رو به افزایشی را طی می کند استراتژی و پلان های متفاوتی را داشته باشیم که بتوانیم در آینده دچار فاجعه نشویم.

نایب رئیس انجمن سرطان ایران  گفت: ما اگر چنین برنامه هایی را دنبال کنیم مطمئنا در آینده نزدیک مشکل آن چنانی در مبارزه با سرطان و کنترل آن و کمک رسانی به بیماران سرطانی نخواهیم داشت و توصیه ما به مردم مسئله پیشگیری و داشتن آگاهی بیشتر درباره عوامل خطر زا است و این وظیفه فرد است که چقدر به سلامت خود و خانواده اهمیت دهد.

به گفته فضل علیزاده، برنامه نظام ثبت سرطان کشوری، پایه ای اساسی و ریشه ای برای برنامه های پیشگیری از سرطان در کل کشور است، چرا که هدف وزارت بهداشت در مورد سرطان ها، پیشگیری و کنترل آن است.

دومین کنفرانس سرطان غرب آسیا از ۹ لغایت ۱۱ آذر ۹۶ در سالن همایش های هتل ارم تهران برگزار می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
ماشاالله در همه موارد ........ اول هستيم ، تشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
اگه از کل چمعیت دنیا فقط 27 میلیون نفر تا سال 2030 درگیر سرطان باشن که خیلی زیاد نیست
نظرات بینندگان