arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

ستاد مبارزه با موادمخدر: آزادسازی کوپن تریاک حرف خامی بود که توسط افراد ناآگاه بیان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توزیع مواد مخدر کوپنی در کشور قابل قبول نیست، چرا که در کشور ما سلامت جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ آزاد سازی کوپن تریاک تنها حرف خامی بود که توسط افراد ناآگاه بیان شد.

به گزارش انتخاب، سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران در تبریز افزود: در سال جاری برای 4000 معتاد بهبود یافته کشور، اشتغال ایجاد شده است.
سردار مویدی

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌ها و افراد متخصص و کارآمد در حوزه‌های اجتماعی است، افزود: با استفاده از این مولفه‌ها ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه های هدفمند و بی نظیری در استان عملیاتی کرده است و این اقدامات موثر به خصوص در بحث پیشگیری از اعتیاد در حوزه فرهنگی، علمی و دانشگاهی یک رویکرد هدفمند داشته است و بر همین اساس شاهد کاهش اعتیاد در این استان بوده ایم. امیدواریم اقدامات این استان برای سایر استانها نیز به عنوان الگو قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم و خیرین آذربایجان شرقی مشارکت زیادی در نهاد های اجتماعی دارند، افزود: در بحث صیانت از بهبود یافتگان اقدامات خوبی انجام گرفته و در آذربایجان شرقی با به کارگیری کارفرمایان دلسوز برای صدها نفر از بهبود یافتگان اشتغال ایجاد شده است.
 
مویدی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی در بحث ساماندهی معتادان شاهد یک اتفاق بزرگ هستیم، اظهار کرد: این استان عاری از هر معتاد متجاهر است و این اقدام نیاز به عزم و اراده قوی دارد که در مرکز ماده 16 آذربایجان شرقی تحقق یافته و نزدیک به 500 نفر معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می شوند.
 
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از مواد مخدر سنتی از مواد مخدر صنعتی گسترده‌تر است و نباید از هر دو موضوع غافل شویم، چرا که سرمایه‌های اجتماعی از این تهدیدات آسیب می‌بینند.
 
وی افزود: نگرانی ما در حوزه مواد روان گردان است. در این خصوص باید آگاهی جامعه نسبت به پدیده اعتیاد افزایش یابد و شیب اعتیاد در جامعه کم شود.


وی ادامه داد: برای جلوگیری و پیشگیری اعتیاد کارگران با وزارت کار و بهزیستی و دستگاه های مرتبط تفاهم نامه های خوبی امضاء شده است.بر این اساس هر شرکتی که بیش از 50 کارگر داشته باشد متعهد می شود، آموزش های لازم برای کارگران در زمینه اعتیاد ارائه شود.
 
مویدی با بیان اینکه بیش از 75 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزها و جوار مرزهای کشور انجام می شود، افزود: طرح مقابله از ورود مواد مخدر در شرق و خروج مواد از سایر مرزها با حساسیت زیادی کنترل می شود.
 
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه برای چهار هزار نفر معتاد بهبودیافته در کشور اشتغالزایی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌های ما ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان است، این آمار تا پایان سال افزایش می یابد. مردم باید نگرش خود را نسبت به این قشر آسیب پذیر جامعه تغییر دهند و این افراد را مورد محبت و حمایت خود قرار دهند.
 
مویدی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اساسی در کشور تمرکز روی خانواده، مدرسه و مربیان است، افزود: آموزش معلم، اولیاء و دانش‌آموز را برنامه اساسی خود قرار دادیم و با توزیع کتاب در زمینه تنفر از اعتیاد در سه مقطع تحصیلی، گام موثری برای مبارزه با مواد مخدر برداشته شده است.باید دانش‌آموزان را از ابتدا آموزش داده و حتما نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش ضروری است.
 
وی در خصوص کشفیات انواع مواد مخدر در کشور، یادآور شد: سال جاری در سطح کشور نزدیک به 367 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه گذشته، 11 درصد افزایش یافته است، چرا که نگرش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این زمینه برخوردی است.
 
  مویدی در خصوص آزاد سازی و ارائه کوپن سهمیه برای تریاک در کشور، گفت: توزیع مواد مخدر کوپنی در کشور قابل قبول نیست، چرا که در کشور ما سلامت جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است و آزاد سازی کوپن تریاک تنها حرف خامی بود که توسط افراد ناآگاه بیان شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان