arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

اظهارات اعضای شورا درباره زیان دکل‌های مخابراتی/ محسن هاشمی: در نصب دکل‌ها بی‌نظمی زیاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اظهارات اعضای شورا درباره زیان دکل‌های مخابراتی/ محسن هاشمی: در نصب دکل‌ها بی‌نظمی زیاد است 
موضوع نصب دکل ها و آنتن های مخابراتی در ششمین جلسه از پنجمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی در ششمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مجاز است با رعایت طرح جامع و طرح تفضیلی، برای مدت معین جهت نصب دکل های مخابراتی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

وی افزود: پیش از این نماینده شورای شهر برای حضور در کارگروه ساماندهی دکل ها و آنتن ها، از کمیسیون عمران معرفی می شد اما قرار شده تغییراتی در این راستا ایجاد و نماینده از سوی کمیسیون محیط زیست معرفی شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون ضرر آنتن ها و دکل های نصب شده در سطح شهر تهران بیان کرد: بحث آنتن های مخابراتی و امواج آنها، بحثی کلی است و باید به این موضوع توجه شود که برخی ادعا می کنند این امواج سرطان زا و زیان ده هستند و گاه بهای یک ملک تحت تاثیر این دکل ها قرار می گیرد.

هاشمی افزود: در نصب دکل ها بی نظمی ها بسیار زیاد بوده و برخی در قالب بخش خصوصی اقدام به نصب دکل در پشت بام خانه ها می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موارد اندکی اجازه نصب دکل در زمین های شهرداری ارائه می شود.

در ادامه این جلسه، زهرا صدراعظم نوری تصریح کرد: کمیسیون ها در یک بازه زمانی شورای اول تا پایان شورای چهارم روندی را طی کرده اند و این روند نیازمند بازنگری است.

وی افزود: اتفاقات شورا اگر مورد بازنگری قرار گیرد مشخص می کند چرا موضوعاتی که ماهیت آن برای مثال محیط زیستی است در کمیسیون عمران و یا سایر کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جانمایی دکل ها در سطح شهر تهران اظهارکرد: باید از نگاه محیط زیستی به نصب دکل ها پرداخته شود. نگاه محیط زیست به مسائل در سال های اخیر مغفول بوده و در تصمیم گیری ها جای محیط زیست خالی بوده است.

صدراعظم نوری ادامه داد: در یک مقطع در کمیسیون شهرسازی به موضوع دکل ها پرداخته شده و در شورای چهارم موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر عوارض سو دکل ها و آنتن های مخابراتی برای شهروندان گفت: این آنتن ها خطراتی را برای شهروندان داشته اما متاسفانه هیچ گاه به موضوع با نگاه محیط زیستی پرداخته نشده است.

محمد سالاری نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: بخش عمده ای از اعتراضات که نسبت به نصب دکل ها است، ناشی از تبعاتی است که برای شهروندان در پی دارد.

وی اظهارکرد: لایحه نصب دکل های مخابراتی باید در کمیسیون معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.
 
منبع: میزان
نظرات بینندگان