arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

۹۰۵ هزار ایرانی خون اهدا کردند / سهم ۴.۳ درصدی بانوان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در ۵ ماهه نخست امسال را داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در ۵ ماهه نخست امسال را داشته اند.

به گزارش انتخاب، دکتر بشیر حاجی بیگی، به تشریح روند اهدای خون در ۵ ماهه نخست سال ۹۶ در کشور پرداخت و اظهارداشت: از فروردین تا پایان مرداد ۹۶، یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۴۲ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۹۰۵ هزار و ۸۰۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد اهدا کننده خون، ۱۲۴ هزار و ۶۱۵ نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده‌اند. همچنین ۳۹ هزار و ۴۵۷ نفر از اهدا کنندگان خون را در این مدت بانوان تشکیل داده‌اند. بر این اساس در ۵ ماهه اول امسال تنها ۴.۳ درصد از اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل دادند.

حاجی بیگی با بیان اینکه بانوان در استان‌های لرستان، مرکزی و کردستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون در کشور را دارا هستند، گفت: باید توجه کرد که در ۵ ماهه امسال یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۹۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت میان مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان گروه خونی اهدا شده در کشور مربوط به گروه خونی‌ O مثبت بوده که ۳۴ درصد از واحدهای خونی را به خود اختصاص داده است. از طرفی کمترین میزان گروه خونی اهدا شده در کشور مربوط به گروه‌ AB منفی با هشت دهم درصد بوده است.

حاجی بیگی اظهارداشت: در ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۶، استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در کشور را داشته اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان