arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

گزارش سازمان ملل از آمار قربانیان خشونت‌های میانمار: بیش از هزار نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش سازمان ملل از آمار قربانیان خشونت‌های میانمار: بیش از هزار نفر 
یک مقام ارشد سازمان ملل از کشته شدن بیش از هزار نفر در جریان خشونت های خونین در استان راخین میانمار خبر داده است.

"یانگ هی لی" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: بیش از هزار نفر در جریان خشونت های اخیر در استان راخین میانمار کشته شده اند که اکثر آنها از اقلیت مسلمان بوده اند. این آمارها دو برابر آمار اعلام شده از سوی دولت میانمار بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید بیش از هزار نفر تاکنون کشته شده باشند. احتمالا از هر دو طرف در جریان این خشونت ها کشته شده اند ولی اکثر آنها از مسلمانان روهینگیا بوده اند.

آژانس آوارگان سازمان ملل نیز امروز جمعه اعلام کرده است که حدود 270 هزار آواره روهینگیا طی دو هفته گذشته از میانمار فرار کرده و به دنبال پناه گرفتن در بنگلادش هستند.

این گزارش می‌افزاید: اکثر این افراد زنانی هستند که همراه با نوزادان وارد بنگلادش شده اند. آنها با وضعیت بسیار بدی وارد بنگلادش شده و به دنبال سرپناه هستند. بسیاری از این افراد گرسنه و بیمار هستند.

میانمار حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

دولت میانمار پیش این اعلام کرده است که در درگیری های اخیر بیش از 400 نفر کشته شده اند که بر اساس ادعای نیروهای امنیتی ، اکثر آنها شبه نظامیان بوده اند.

یک مقام رسمی سازمان ملل پیش بینی کرده است که حدود 300 هزار مسلمان روهینگیا احتمالا از خشونت های شمال غرب میانمار به بنگلادش فرار خواهند کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان