arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

وقتی «برادر حسین» از عذرخواهی خود عذرخواهی کرد!/ جناب شریعتمداری! بین مواضع 4 سال اخیر شما، تیتر یادداشت‌تان «مودبانه» بود!/ تا این حد از «اخلاق گرایی» هم از شما انتظار نمی‌رفت!

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان دو روز پس از عذرخواهی اش از وزیر خارجه کشورمان، این عذرخواهی را پس گرفته است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقتی «برادر حسین» از عذرخواهی خود عذرخواهی کرد!/ جناب شریعتمداری! بین مواضع 4 سال اخیر شما، تیتر یادداشت‌تان «مودبانه» بود!/ تا این حد از «اخلاق گرایی» هم از شما انتظار نمی‌رفت! 
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان دو روز پس از عذرخواهی اش از وزیر خارجه کشورمان، این عذرخواهی را پس گرفته است!
 
به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، شریعتمداری دو روز پیش در اتفاقی بی سابقه، در خصوص احتمال توهین آمیز بودن یکی از یادداشت های خود، از تیم هسته ای کشور و به ویژه شخص محمدجواد ظریف عذرخواهی کرد.
 
بازتاب این عذرخواهی اما، ظاهرا به مذاق آقای مدیرمسئول خوش نیامده و او را واداشته است تا بار دیگر دست به قلم برده و ضمن نثار اتهاماتی تکراری به مخالفان تفکر خود، تاکید کند که عذرخواهی اش فقط از "احتمال تلقی اهانت‌آمیز از تیتر یادداشت" بوده است!
اما در خصوص این موضع گیری های عجیب مدیرمسئول کیهان، نکات جالبی وجود دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.
 
اول اینکه تیتر یادداشت مورد اشاره شریعتمداری، «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید؟!» بود؛ تیتری که او "احتمال" داده است توهین آمیز تلقی شود. این اظهارنظر بیشتر به یک شوخی می ماند تا حرفی جدی. چراکه نگاهی گذرا به مواضع روزنامه کیهان و شخص مدیرمسئول نشان می دهد که در 4 سال گذشته، چنان توهین هایی از سوی جنابشان نثار تیم هسته ای و شخص وزیر خارجه شده است که تیتر یادداشت مذکور، بین آنها یک سخن "مودبانه" تلقی می شود! واقعا در جایی که ظریف یا برخی اعضای تیم مذاکره کننده، به فریب خوردن، بازی در زمین دشمن، درمواردی خیانت و جاسوسی، ساده لوحی و ده ها اتهام مشابه متهم شده اند، تیتر مذکور قطعا توهین قابل ذکری به شمار نمی رود!
 
دوم اینکه، ظاهرا در قاموس جناب شریعتمداری، چیزی به نام "عذرخواهی" نه تنها اتفاق مثبتی تلقی نشده بلکه کاملا مذموم شمرده می شود. چنانکه رویه روزنامه ای که در 24 سال اخیر تحت امر جناب ایشان قرار داشته نشان می دهد که عذرخواهی – به ویژه از سوی منتقدان تفکر ایشان – صرفا "اعتراف به اشتباه" است نه چیز دیگر! شاید از همین رو باشد که در توضیحات اخیر، به کیش خود، چنین برداشت کرده است که مخالفان تفکر او، عذرخواهی اش را به معنای بازگشت از مواضع پیشین تلقی کرده اند  لازم دیده تا یادآوری کند این عذرخواهی چندین و چند تبصره دارد!
 
سوم اینکه، در خصوص ذهن خوانی جناب شریعتمداری که تصور می کند برخی چنین پنداشته اند که ایشان از مواضع خود در مورد مذاکرات و توافق هسته ای برگشته، باید گفت: جناب مدیرمسئول! کسی چنین تصوری نکرده؛ واضح است که شما با آن مواضع و سابقه ای که برای خود ساخته اید قرار نیست از برجام حمایت کنید! آنچه باعث تعجب شده و به زعم شما تیترهای "عذرخواهی بی سابقه" را در مورد آن به کار برده اند این است که تا همین حد از اخلاق گرایی(!) هم از شما تصور نمی رفت. یعنی با کارنامه ای که از خود ساخته اید کسی حتی باور نمی کرد روزی "برادر حسین" از ظریف عذرخواهی کند حتی اگر به خاطر "احتمال" یک برداشت باشد و حتی اگر چندین و چند تبصره ضمیمه این عذرخواهی شده باشد!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
1
2
مغلطه نکنید ؛من آن مقاله را خوندم آقای شریعتمداری اصلا عذر خواهی نکرده بود.
نظرات بینندگان