arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

آیا گازدار کردن نوشابه‌ها با گازوئیل صحت دارد؟ / چند توصیه درباره نوشیدنی‌ها

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی مباحث مطرح شده مبنی بر "گازدار کردن نوشابه‌ها با سوخت‌های فسیلی مثل گازوئیل" را نادرست دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آیا گازدار کردن نوشابه‌ها با گازوئیل صحت دارد؟ / چند توصیه درباره نوشیدنی‌هارئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به مصرف هر چه کمتر نوشابه‌ها، در عین حال مباحث مطرح شده مبنی بر "گازدار کردن نوشابه‌ها با سوخت‌های فسیلی مثل گازوئیل" را نادرست دانست.

به گزارش ایسنا، نسترن محمدی در این باره افزود:  باتوجه به ضوابط و مقررات اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تمامی واحدهای تولید کننده مواد غذایی حاوی گاز دی اکسید موظف به استفاده از آن و البته با ویژگی‌های خوراکی هستند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در همین  راستا تعدادی از واحدهای تولید گاز دی اکسید کربن که ضوابط را بطورکامل رعایت کرده‌اند؛ موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و دارو شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی همچنین  ضمن تشریح پروسه تولید نوشابه و تبدیل گاز دی اکسید کربن به گاز مایع، افزود: اگر چه ویژگی‌های گاز  مذکور مطابق با ویژگی‌های مندرج در کدکس بین‌المللی بوده و مجوز تولید و مصرف گاز دی اکسید کربن پس از بررسی‌های لازم در محصولات غذایی گازدار صادر می‌شود، اما با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیردار به دلیل زندگی مدرن و عدم تحر ک کافی، پیشنهاد همواره متولیان سلامت مصرف کمتر فراورده‌های پر شکر، نمک و چربی است.

محمدی در پایان ضمن توصیه به مصرف هر چه کمتر نوشابه به مردم گفت: قبل از مصرف فراورده‌های غذایی برای اطلاع از میزان شکر، نمک و چربی در آنها  به نشانگر رنگی تغذیه مندرج در  بسته بندی محصولات  که به "چراغ راهنمای تغذیه" معروف است توجه کرده و نیاز کافی و به اندازه بدن خود را با آن تنظیم کنید.
نظرات بینندگان