arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

ولایتی: اساتید مخالف اسلام اجازه فعالیت در دانشگاه آزاد ندارند/ سید حسن خمینی همچنان عضو هیات امنا است

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولایتی: هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده/ سید حسن خمینی همچنان عضو هیات امنای دانشگاه است 
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین اولویت فرهنگی این دانشگاه را گسترش فرهنگ قرآنی و برپایی کرسی های نظریه پردازی عنوان کرد و گفت: اجازه نمی دهیم اساتیدی که مخالف اسلام هستند به دانشگاه آزاد بیایند و همه باید براساس چهارچوب این دانشگاه عمل کنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه بر پسوند اسلامی بودن دانشگاه آزاد تاکید داریم، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برزگ ترین دانشگاه حضوری در دنیا باید اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در تاسیس دانشگاه ازاد اسلامی داشت و هدف ما آن است که این دانشگاه ارتقای کیفی یابد.

ولایتی با بیان اینکه در این دانشگاه بزرگ باید افراد نخبه متناسب با شرایط اقتصادی خود به درجات بالا برسند، ادامه داد: متناسب درجه مرحومیت افراد نخبه در دانشگاه آزاد اسلامی تخفیف شهریه به آنها داده شود.

رییس هیات موسس دانشگاه ازاد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین آرمان های جمهوری اسلامی ایران جذب نخبگان است، بورسیه کردن افراد مستعد و نخبه در رشته های مختلف در دانشگاه آزاد از مهم ترین برنامه هاست که مانع ازفرار مغزها می شود زیرا غربی ها افراد نخبه را از کشورهای جهان سوم جذب می کنند و نباید بگذاریم این سرمایه ها از کشور خارج شوند، زیرا فرار مغزها ضررهای کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

وی با بیان اینکه آینده سازان دانشگاه ازاد از بورسیه ها هستند، گفت: در حین حال باید در حوزه فرهنگی نیز کوشا باشیم و فرهنگ ایرانی - اسلامی را در دانشگاه آزاد ترویج دهیم.

ولایتی با بیان اینکه تاکید ما بر فرهنگ اسلامی و هویت ایرانی در دانشگاه آزاد جدی است، افزود: باید سطح کیفی دانشگاه آزاد ارتقا یابد بطوری که انتخاب اول دانشجویان در کنکور سراسری این دانشگاه باشد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در مورد صندلی خالی دانشگاه آزاد اظهار کرد: صندلی خالی فقط مربوط به این دانشگاه نبوده و در آموزش عالی نیز این مساله وجود دارد با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی - آزاد و غیر انتفاعی توسعه یافته اند و رشد جمعیت نیز کاهش یافته تعداد صندلی حالی بیشتر از داوطلبان است.

وی تصریح کرد: راه چاره در دانشگاه آزاد آن است که برخی رشته هایی که بازار کار نداشته و مورد اقبال قرار نمی گیرند، حذف و رشته های فنی از جمله تربیت تکنسین ها د ربرخی رشته های کاردانی جایگزین شود.

ولایتی ادامه داد: تغییر رشته ها و عنوان رشته ها با موافقت وزارت علوم راه گشا خواهد بود.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اسلامی سازی در واحدهای اموزشی این دانشگاه جدی است، گفت: اجازه نمی دهیم اساتیدی که مخالف اسلام هستند به دانشگاه آزاد بیایند همه باید براساس چهارچوب این دانشگاه عمل کنند.

ولایتی با اشاره به فیش های حقوقی مدیران دانشگاه ازاد گفت: بنده از دانشگاه ازاد حقوقی دریافت نمی کنم آنچه که در مورد حقوق مدیران مصوبه دولت است را باید اجرا کنیم و از فیش حقوقی مدیران این دانشگاه در گذشته اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت فرهنگی دانشگاه آزاد گسترش فرهنگ قرآنی و برپایی کرسی های نظریه پردازی است، ادامه داد: بدون تردید فرهنگ ایرانی - اسلامی و قرآنی اولویت است و در حال طراحی کرسی های ازاد اندیشی در دانشگاه هسیتم.

ولایتی در مورد شفافیت مالی این دانشگاه و قراردادهای کلانی که در گذشته از طریق این دانشگاه بسته شده بود، گفت: تا زمانی که حسابرسی نشده شایعات منبع قضاوت قرار می گیرد تلاش ما پیشگیری است و باید دقت و کنترل صورت گیرد.

رییس هیات موسس دانشگاه ازاد اسلامی خاطر نشان کرد: سعی داریم افراد صاحب صلاحیت در بخش های مختلف به کار گماشته شوند.

ولایتی در مورد تغییر نام دانشگاه ازاد واحد نجف آباد که به شهید حججی نامگذاری شده بود، گفت: خانواده شهیدحججی در نامه ای خواستار شدند که این واحد در انحصار نام شهید حججی نباشد زیرا متعقد بودند شهدای زیادی در نجف آباد وجود دارند و ما نیز به خواسته آنها احترام گذاشتیم.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعامل با وزارت علوم برای تایید کد رشته های محل های دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شده و از وزارت علوم تشکر می کنیم.

ولایتی همچنین در مورد غیبت های سید حسن خمینی در جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: سید حسن خمینی مشغل های زیادی دارد که در جلسات هیات امنا حضور نیافته اند اما هنوز وی عضو هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلام است.
نظرات بینندگان