arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

توصیه وزیر بهداشت به معاونان؛ حضور بین مردم و سفر به شهرستان‌ها را فراموش نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 توجه به مناطق محروم و محرومان یکی از نکات اساسی است که در احکام صادره از سوی وزیر بهداشت برای معاونان جدیدش بر آن تاکید شده است لذا توقع می‌رود این افراد بیش از پیش این مناطق را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش انتخاب، سرانجام پس از گرفتن رای اعتماد مجدد حسن قاضی‌زاده هاشمی از مجلس وی برای بار دوم  توانست بر کرسی وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید بنشیند.

هاشمی پس از به‌دست گرفتن مجدد فرمان وزارت بهداشت تغییر برخی از معاونان خود را در دستور کار قرار داد و سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در خصوص تصمیمات وزیر بهداشت برای تغییر معاونانش هاشمی تصمیم به ایجاد تغییرات گسترده در وزارت بهداشت گرفت تا شاید این تغییرات بتواند موجب پیشرفت و اصلاحات این وزارتخانه و پیشرفت نظام سلامت شود.

سرانجام با تصمیم وزیر بهداشت لیست تغییرات این وزارتخانه منتشر شد، لیستی که خبر از تغییرات گسترده معاونان این سازمان داشت.

از مهم‌ترین تغییرات جدید هاشمی می‌توان به انتصاب علی‌رضا رییسی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان جایگزین معاونت بهداشت این وزارتخانه اشاره کرد.

همچنین غلامرضا اصغری که پیش از این عهده دار ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود با حکم وزیر بهداشت جایگزین رسول دیناروند ریاست سازمان غذا و دارو شد.

در ادامه تغییرات این وزارتخانه «محمد حاجی آقاجانی» صندلی ریاست معاونت درمان را به قاسم جان بابایی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار کرد علاوه بر این با تصمیم قاضی‌زاده هاشمی «طاهر موهبتی» به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شد.

در این بین یکی از موضوعاتی که در احکام صادر شده از سوی هاشمی به آن تاکید جدی شده است موضوع توجه به سفرهای استانی و پیگیری مطالبات مردم مناطق محروم، حاشیه نشینان و روستاییان است.

در بخشی از احکام انتصاب معاونین جدید وزارت بهداشت آمده است « امید است با اتکا به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران با حضور مستمر در بین مردم و سفر به شهرستانها به ویژه مناطق محروم، در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر وامید موفق باشید»

 

سرانجام صبح امروز مراسم تکریم و معارفه معاونین جدید وزارت بهداشت با حضور معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و مسئولان جدید وزارت بهداشت کار خود را آغاز کردند.

از آنجا که فعالیت در این حوزه مستقیما با سلامت مردم مرتبط است توقع می‌رود مسئولان ضمن توجه به تاکید وزیر بهداشت با سفر به مناطق محروم و روستاها از نزدیک با مشکلات مردم این مناطق آشنا شوند.

 

مناطقی که بعضا از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نبوده و مردم باید برای برخورداری از امکانات درمانی مسیرهای طولانی را طی کنند. توجه به مردم مناطق حاشیه نشین یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. هرچند بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت در طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت درمانی این مناطق صورت گرفته اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که برخی از این مناطق نه تنها از امکانات درمانی بلکه از آب آشامیدنی سالم نیز برخوردار نیستند.

امید است که مسئولان جدید وزارت بهداشت با توجه ویژه به این مناطق و فاصله نگرفتن از محرومین جامعه تمام تلاش خود را برای برقراری عدالت اجتماعی به‌کار گیرند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان