arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

سید ابراهیم رئیسی: ولایت فقیه بزرگترین و والاترین نعمت برای بشریت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، ولایت فقیه را بزرگترین نعمت برای کشور دانست و گفت: به برکت وجود ولی فقیه برای ایران بن بستی وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در اجتماع «غدیریون» چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: به برکت وجود ولایت فقیه رای مردم شنیده می شود، کشور دارای انسجام، رشد و تعالی است و به برکت وجود ولی فقیه مشکلات حل می شود.
 
سید ابراهیم رئیسی: ولایت فقیه بزرگترین و والاترین نعمت برای بشریت است 
 
به گفته وی، بندگی خدا و عشق اهل بیت (ع) و جان دادن و جانفشانی در راه خدا، ایستادگی در برابر استکبار و مستکبران از برکات وجود ولایت فقیه است.
 
وی گفت: امروز ایستادگی مردم ایران در برابر استکبار بی نظیر است و در هیچ جای دنیا ایستادگی در برابر مستکبران و حمایت از مظلوم از جمله فلسطین مانند ایران نیست و این دگر خواهی در ملت ایران به برکت ولایت فقیه، حضور مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب و بصیرت مردم است.
 
حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: امروز همه وظیفه داریم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی به اهداف مقدس خود نائل شود و هنوز در میانه راه هستیم و همه با وحدت و انسجام و یکپارچه در حوزه تولید و اشتغال و رفع دغدغه های مردم و مسئولان گام برداریم.
 
به گفته وی، همه از جمله دولتمردان باید تلاش کنند تا موارد 12گانه ای که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت فرمودند، محقق شود و اگر این موارد محقق شود پیشرفت کشور پیش از گذشته فراهم خواهد شد و همه مسئولان به مردم مستعضف نگاه ویژه ای داشته باشند.
 
وی گفت: در برخورد با برخی مسائل اجتماعی نباید 'چه کنم' وجود داشته باشد، زیرا راه برای همه روشن است و نتیجه دست خداوند است و مهم وظیفه است که باید در این مسیر گام برداشت و تکلیف و وظیفه را انجام داد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر خداوند همه نعمت ها را بدون نعمت ولایت فقیه به انسان می داد، زندگی انسان با موجودات دیگر تفاوتی نداشت و نعمت ولایت تنها در امور اجتماعی و تشریحی اثرگذار نیست، بلکه در امور تکوینی نیز اثرگذار است.
 
به گفته وی، نعمت ولایت فقیه بزرگترین و والاترین نعمت برای بشریت است و برای هدایت انسان ها ولایت فقیه تعیین شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی خودسازی را برای جامعه کافی ندانست و گفت: باید جامعه قرآنی تشکیل شود و انسان تنها نمی تواند خود 'صالح' باشد، بلکه باید 'مصلح ' نیز باشد و اصلاح گر امور اجتماعی باشد.
 
به گفته وی، برای جامعه سازی قرآنی چهار اصل و پایه وجود دارد که اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر از اصول ساختن جامعه قرانی است.
 
وی گفت: اقامه نماز با ظلم و ستم و مستکبری سازگار نیست، زیرا اگر این گونه باشد در عربستان نیز اقامه نماز می شود، درحالی که اقامه نماز باید در جامعه جلوه کند و ارتباط انسان در جامعه براساس همین اقامه نماز است.
 
به گفته وی، رهنمون مقام معظم رهبری در خصوص 'آتش به اختیار ' ترجمه کلام خداست که همان امر به معروف و نهی از منکر می باشد و انسان هر کجا ببیند معروفات خدا ترک شده است، نمی تواند بی تفاوت باشد.
 
رئیسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های دینی استوار است، یادآور شد: جامعه اسلامی ایران به برکت خون شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران باید جلوه امر به معروف و نهی از منکر باشد و تمام بخش های اداری، قضایی و ارکان دیگر باید جلوه امر به معروف و نهی از منکر باشد.
 
وی گفت: فرایندی که مقام معظم رهبری درباره جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی تبیین فرمودند در سایه آموزه های دینی محقق می شود و پرچم مدنیتی که جمهوری اسلامی ایران آن را برافراشته است براساس آموزه های دینی است.
 
به گفته وی، باید سیاست، روابط بین الملل، اقتصاد، ارتباط اجتماعی، سیر و سلوک و زندگی فردی را براساس آموزه های دینی انجام داد.
 
وی گفت: فضای مجازی که نیاز جامعه است و باید مدیریت شود، نشاط که باید در جامعه برقرار باشد و در پرتو فرهنگ دینی هم نشاط و هم رشد و تعالی تضمین شده است، تربیت اسلامی در مدارس و دانشگاه، نوآوری و خلاقیت و رسیدن به قله های تمدن اسلامی همه براساس آموزه های دینی در جامعه باید اجرا شود.
 
رئیسی یادآور شد: در این تمدن یک جامعه نوین براساس آموزه های دینی وجود دارد که همان جمهوری اسلامی است.
 
به گفته وی، عدالت اجتماعی مورد تاکید دین است ولی عدالت اجتماعی این گونه نیست که جامعه به دو قسمت فقیر و غنی تبدیل شود، زیرا از کجا معلوم که کسی که در روستا قرار دارد، اگر امکان و ظرفیت داشته باشد در آینده جزو مفاخر نشود؟.
 
وی افزود: عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می تواند کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد و جایی که کارهای خوبی در این 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، جلوه های افتخارات برای کشور فراهم کرده است.
 
وی با بیان اینکه ولایت مداری و ولایت شعاری همواره بوده است، افزود: امروز ولایت مداری که در نسل سوم و چهارم وجود دارد در عرصه های مختلف به خوبی ظاهر شده است و شهید حججی های زیادی در بین جوانان و جامعه وجود دارد.
 
با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سال تحصیلی جدید طلاب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری نیز آغاز شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان