arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

هاشمی شاهرودی: عراق از تجارب ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی بهره ببرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:‌ بعد از عبور موفقیت‌‌آمیز عراق از بحران‌های امنیتی، اکنون ضرورت دارد مسئولان، اهتمام و توجه بیشتری به مسائل اجتماعی، فرهنگی و تربیتی به ویژه در قبال نسل جوان داشته باشند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: عراق می‌تواند با بهره‌گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی به موفقیت دوچندان و کاهش آسیب‌ها دست یابد.

وی بر توجه به مسائل فرهنگی پس از پیروزی اخیر و عبور از بحران‌های امنیتی تاکید کرد و اظهار داشت: بعد از عبور موفقیت‌‌آمیز عراق از بحران‌های امنیتی، اکنون ضرورت دارد مسئولان، اهتمام و توجه بیشتری به مسائل اجتماعی، فرهنگی و تربیتی به ویژه در قبال نسل جوان داشته باشند تا بتوانند نسلی مؤمن به باورهای دینی و انقلابی پرورش دهند و مدیران جوان لایق و توانمند را وارد سطوح مختلف مدیریتی کشور کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به نقش معارف اهل بیت علیهم‌السلام در پیروزی‌های اخیر عراق تصریح کرد: مسئولان عراقی که بحمدالله از بحران‌های  امنیتی عبور کرده‌اند، در این مرحله می‌توانند با توسعه و ارتقای فعالیت نهادها و موسسات فرهنگی و ورود به عرصه‌های بین‌المللی برای پاسخگویی به شبهات دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام به تثبیت قدرت نرم و سرمایه‌های معنوی وحدت بخش کشورشان کمک کنند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام که درصدد تحمیل بحران‌های امنیتی به کشور عراق بودند با مقاومت دولت، مردم، روحانیت، ارتش و حشدالشعبی شکست خوردند. اکنون امریکا و اسرائیل پروژه نفوذ را در عراق دنبال می‌کنند و طبق گزارش‌های رسیده می‌کوشند از طریق موسسات غیردولتی به نفوذ در بین نخبگان بپردازند و آنها را به سوی خود جذب کنند.

نوری مالکی در این دیدار که با حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی در محل ریاست‌جمهوری عراق برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت در حل مشکلات و تسهیل خدمات عمومی به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان شهرهای دورافتاده و آوارگان و آسیب‌دیدگان از جنگ و تجاوز داعش، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود، یکی از راهبردهای دولت عراق را توجه به زیرساخت‌ها و نیازهای مختلف جامعه با تاکید بر حل آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی دانست.

نوری مالکی آمادگی کشورش را برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه تسهیل ورود فعالان اقتصادی ایرانی و ایجاد زمینه مشارکت آنان در پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی در عراق اعلام کرد.

در این دیدار، علاوه بر نوری مالکی، جمعی از مسئولان دولتی و مقامات مذهبی عراق  در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان