arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

احتمال حضور شهردار تهران در هیات دولت/ مسجدجامعی: نیاز به مصوبه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای شهر تهران حضور شهردار تهران در هیات دولت را منوط به صدور مصوبه‌ای از سوی این هیات عنوان کرد.
 
احتمال حضور شهردار تهران در هیات دولت/ مسجدجامعی: نیاز به مصوبه دارد
احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با ایلنا؛ درباره حضور شهردار تهران در هیات دولت گفت: مقدمات حضور نجفی در هیات دولت منوط به صدور مصوبه‌ای از سوی این هیات است و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: حضور او در هیات دولت یکی اهداف شورای پنجم است، چراکه برای حل مسایل و مشکلات شهر گفت‌وگوی مستقیم با دولت ضرورت دارد، از همین رو یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های اصلی که شورای پنجم برای شهردار آینده تعیین کرده بود، داشتن شخصیت ملی است.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه شهرداری با شخصیت ملی توانایی گفت‌وگو با دولتمردان را دارد، افزود: این توان گفت‌وگو یک طرفه نیست و به این معناست که شهردار بتواند ادبیات منطقی را بکار گیرد که طرف مقابل در بحث شرکت کند. بسیاری از مسایل به خصوص در زمینه تحقق مدیریت یکپارچه شهری به گفت‌وگوی متقابل میان دستگاه‌ها و مدیریت شهری باز می‌گردد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با شکل‌گیری گفت‌وگو میان مدیریت شهری و دستگاه‌های دیگر در قدم اول مشکلات شناسایی شده و در قدم دوم می‌توان راهکار های مشترکی برای حل مشکلات یافت.

وی با یادآوری اینکه این اقدام در شورای اول انجام و بعد متوقف شد، گفت: علاوه بر موضوعاتی که گفته شد، مبحث مهم دیگر این است که مردم تهران نماینده‌ای در هیات دولت نیز داشته باشند.
نظرات بینندگان