arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

وزیر بهداشت: مردم امیدواری می‌خواهند البته نه کاذب!/ مجوز استخدام 11هزار نفر

وزیر بهداشت با اعلام اینکه دولت دوازدهم به دنبال ایجاد بیمه ویژه دندانپزشکی است، گفت: هدفگذاری شده در دندانپزشکی 25 درصد خدمات، دولتی انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت با اعلام اینکه دولت دوازدهم به دنبال ایجاد بیمه ویژه دندانپزشکی است، گفت: هدفگذاری شده در دندانپزشکی 25 درصد خدمات، دولتی انجام شود.

به گزارش انتخاب، حسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان، اظهار کرد: خدمت دندانپزشکی گرانقیمت است و بسیاری از بیمه ها حتی در آمریکا هم این خدمت را تحت پوشش ندارند به جز بیمه های تجاری که امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم بیمه ای ویژه ایجاد کنیم تا ارائه خدمات دندانپزشکی از سوی دولت به مردم با کمترین هزینه انجام شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا پرداخت از سوی مردم یک مرحله ای نباشد و بتوان همانند خدماتی که بانکها ارائه می دهند، بیمه ای ویژه دندانپزشکی درنظر بگیریم تا زمانی که فرد نیاز فوری پیدا می کند و پولش کافی نیست برای هزینه های درمان بتوان کمکش کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه بیمه ها هم منابعی برای پوشش بیشتر ندارند بنابراین هدف ما با ایجاد بیمه ویژه، عمدتا پیشگیری است، تصریح کرد: گرانی خدمات دندانپزشکی و پوشش ضعیف بیمه ای در سطح کشور صحیح است به طوریکه در آغاز به کار دولت یازدهم در کمتر از 5 درصد مراکز دولتی خدمات دندانپزشکی ارائه می شد اما سعی کردیم پیشگیری را در پیش بگیریم به طوریکه توانستیم برای حداقل 7 میلیون دانش آموز این مهم را محقق سازیم.

وی ادامه داد: همه افراد زیر 14 سال خدمات دندانپزشکی همچون کشیدن و پر کردن را در حداقل 1000 کلینیک به صورت رایگان دریافت می کنند به طوریکه باید کلینیک هایی برای ارائه خدمات با تعرفه پایین هم در استان همدان ایجاد شده باشد کما اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گزارشی اعلام کرد دندانهای پوسیده به ازای هر نفر از 2.3 به 1.8 رسیده است.

در حوزه تجهیزات پزشکی تا خودکفایی فاصله زیادی داریم

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه دارو بر خلاف تجهیزات پزشکی وضعیت بهتری داریم، اظهار کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی تا رسیدن به خودکفایی فاصله زیادی داریم اما 30 تا 35 درصد تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور ساخته می شود.

وی افزود: خوشبختانه رونق غیرقابل تصوری پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت در بخش های تولیدی ایجاد شد و علت این بود که افزون بر دو هزار میلیارد تومان از شرکتهای نوپا و دانش بنیان خرید کردیم و در برخی صنایع از جمله تخت های بیمارستانی اعم از تخت های همراه و بیمار و بخش هایی مثل مانیتورها و تجهیزات اتاق های عمل صادرات خوبی آغاز شده و واردات تقریبا از بین رفته است و کمک خوبی به رشد تجهیزات پزشکی شده که امیدواریم در دولت دوازدهم ادامه یابد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکل بیماران هموفیلی عنوان کرد: نباید شرکتهای دارویی هیچ مشکلی برای بیماران هموفیلی به وجود آورند بنابراین پیگیری می کنم تا اگر مشکلی برای این بیماران باشد، برطرف شود چرا که بیماران مبتلا به هموفیلی حیاتشان به دریافت فاکتورها بستگی دارد. تا الان که مشکل در سطح ملی و استانی مطرح نشده اما پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

پیشنهاد دادن عنوان بیمار خاص به بیماران پروانه ای

وزیر بهداشت درباره بیماران EB(بیماران پروانه ای) عنوان کرد: متأُسفانه این بیماران به عنوان بیمار خاص شناخته نشده اند که به دولت پیشنهاد دادیم و پیگیر قضیه خواهیم بود به طوریکه طی دو سال گذشته 5 میلیارد تومان از طرح تحول نظام سلامت اعتبار گذاشتیم و پانسمانشان را به درب منازلشان می فرستیم.

وی با بیان اینکه در بیماری پروانه ای اندام های انتهایی بیمار از بین می رود و مشکلات زیادی دارند، تأکید کرد: بای مراقبتهای لازم برای پیشگیری از تولد بیشتر این بیماران انجام شود به طوریکه در حوزه بهداشت اقداماتی صورت می گیرد و امیدواریم حمایت بیشتر بیمه ای یا در قالب بیماران خاص یا به هر نحو ممکن انجام گیرد چرا که این گروه از بیماران و خانواده هایشان درد و رنجشان بسیار زیاد است پس نباید لااقل برای تأمین مایحتاجشان مشکلی داشته باشند.

هاشمی درباره صنایع پزشکی نیز گفت: دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی سرمایه گذار نیست و بخش خصوصی و شبه دولتی همانند سازمان تأمین اجتماعی و بانک ملی در این زمینه فعالیت دارند به طوریکه در این راستا در لرستان سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است، همدان هم می تواند سرمایه گذاران را جذب کند.

وی همچنین اظهار کرد: در بخش گیاهی و گیاهان دارویی افتتاح سلامتکده طب سنتی در همدان مقدمه ای برای طب ایرانی و طب سنتی خواهد بود و شاهد سرمایه گذاری بیشتری خواهیم بود.

دریافت مجوز استخدام 11 هزار نفر برای بیمارستان های تازه تأسیس

وزیر بهداشت در ادامه گفت: وزارت کار در قالب سندی سهم هر سازمان را در اشتغالزایی مشخص کرده که امیدواریم بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم کما اینکه در دولت گذشته 50 هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه به جای استخدام از بخش خصوصی خرید خدمت کردیم و این مهم در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: مجوز استخدم 11 هزار نفر نیروی انسانی برای بیمارستان های تازه تأسیس و آماده دریافت کرده ایم که امیدواریم سازمان امور استخدامی تمهیدات لازم را برای به کار گیری آنها حداکثر از سال آینده فراهم کند.

برای دفترچه های بیمه سقف تعیین شود

قاضی زاده هاشمی درباره تعیین سقف برای دفترچه های بیمه عنوان کرد: در این زمینه باید سازمان بیمه تصمیم گیری کند اما یک راه برای کنترل هزینه ها سقف گذاشتن برای دفترچه هاست و فکر می کنم سازمان های بیمه گر ناچار به انجام چنین کاری شوند چرا که دفترچه ها همانند دسته چک سفید امضا هستند پس باید به جز بیماران خاص در سایر موارد سقف داشته باشد، وزارت بهداشت موافقت خود را در این زمینه صادر کرده اما تصمیم نهایی با شورای عالی بیمه است.

وی همچنین درباره نبود مرکز سرطان در استان همدان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از مهمترین مراکز ما در جراحی مغز و سرطان است به طوریکه از استانهای مجاور به علت بالا بودن کیفیت خدمات از نظر تخصصی به این استان مراجعه می کنند اما با استانداردها فاصله دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از عملیات احداث مرکز سرطان همدان افزود: کار بتون ریزی این پروژه به اتمام رسیده بنابراین به زودی دستگاه ها تحویل می شود البته برای تکمیل کار از بخش خصوصی به ویزه خیرین سرطان و بنیاد ارائه خدمات سرطان استقبال استقبال می کنیم.

وجود سند پیگیری و درمان بیماران سرطانی

وی با اشاره به وجود سند پیگیری و درمان بیماران سرطانی عنوان کرد: بخش خصوصی علاقمند به خدمت باشد خدمت رسانی به مناطق محروم و کارهای رو زمین مانده را به آنها می دهیم.

هاشمی در ادامه با انتقاد از اینکه در استان همدان تقریبا بخش خصوصی در حوزه درمان فعالیت نمی کند، تأکید کرد: در همدان و یا حداقل مرکز استان باید حداقل دو یا سه بیمارستان مدرن و خوب بخش خصوصی وجود داشته باشد در حالیکه موارد موجود در قالب خیریه ها ارائه خدمت می دهند اما برای سطح استانی که نام ابوعلی سینا را یدک می کند، اساتید و قدمت خوبی دارد می تواند مرکز خوبی برای خلق ثروت در این حوزه از طریق توریسم سلامت باشد.

وی با بیان اینکه علاقه ای به تصدی گری نداریم، اضافه کرد: استاندار همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان باید تا می توانند نسبت به جذب سرمایه گذار در بخش درمان تلاش کنند.

مردم امیدواری می خواهند البته نه کاذب!

وزیر بهداشت در بخش پایان سخنانش گفت: همواره نقص در تمام امور وجود دارد به ویژه وقتی در مسئولیتهای بزرگ قرار داریم عیوب بیشتر مشخص می شود و باید بپذیریم این عیب و نقص ها در تمام عالم هستی وجود دارد. در عین حال امکانات و نیازهای مورد نیاز در این موفقیت هم اثرگذار است و آنچه مردم امروز می
خواهند از یک سو امیدواری است البته نه کاذب و نه اینکه اطلاعات خلاف دهیم و از طرف دیگر نباید ناامیدشان کرد.

وی اظهار کرد: به موانع پیش پای مجریان هم باید توجه کرد اما اگر شما جایتان را با مسئول اجرایی عوض کنید می بینید که راه باز نبوده و اینطور نیست که طرف بنا به دویدن نداشته باشد بلکه مسیر هموار نیست.

هاشمی ادامه داد: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که گرفتاریهای فراوانی وجود دارد و توانمندیهای ما بی حد و حصر نیست و معتقدیم در حد توانمندی در مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی نظام موفق عمل می کند و نباید کاستی ها را به حساب نظام و انقلاب گذاشت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مردم با انتخاباتشان علاقمندی خود را به استمرار دولت نشان دادند پس رسانه ها باید کمک کنند تا مردم ناامید نشوند و همواره امیدوار باشند و در عین حال مطالباتشان تعقیب شود تا کسی کوتاهی نکند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان