arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

توصیه وزیر بهداشت به مردم: مراقب قلب خود باشید و کمتر قند و چربی مصرف کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد: باید مراقب قلب خود بوده، کمتر قند و چربی مصرف کنید و از دود و دخانیات نیز اجتناب ورزید.

به گزارش انتخاب، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌ پنجشنبه ٩ شهریور در آئین افتتاح مرکز سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان قلب و عروق فرشچیان شهر همدان با حضور مردم، تصریح کرد: بیمارستان فرشچیان از مراکز مهم تشخیص و درمان بیماری‌های قلب در غرب کشور بوده و از انواع امکانات برخوردار است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تنها بخش آنژیوگرافی نداشت که با اضافه کردن دستگاه آنژیو دارای آنژیوگرافی به روش تصویرداری نیز شد، ادامه داد: از بخش آنژیوگرافی بیمارستان فرشچیان نه تنها همدانی‌ها بلکه سایر استان‌های همجوار هم می‌توانند بهره‌مند شوند.

قاضی‌زاده‌ با بیان اینکه این بخش منشأ خدمات بسیاری خواهد شد، عنوان کرد: با وجود اساتید متبحر و توانای بخش آنژیوگرافی، خدمات بسیاری به بیماران ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم علاوه بر استفاده از خدمات این بخش باید مراقب سلامت خود نیز باشند، یادآور شد: این مرکز باعث درمان بخش اعظمی از مشکلات قلبی می‌شود اما به معنای شفای 100 درصدی بیماری نیست بنابراین مردم باید مراقب قلب خود بوده، کمتر قند و چربی مصرف کنند و از دود و دخانیات نیز اجتناب کنند.
 
به مناسبت هفته دولت همچنین مرکز سوختگی بیمارستان بعثت شهر همدان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت پس از افتتاح پروژه‌هایی در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد، وارد همدان شد و در ابتدا مرکز سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان قلب فرشچیان را با هزینه‌کرد 80 میلیارد ریال افتتاح کرد.

او همچنین مرکز مدیریت آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان را به بهره‌برداری رساند سپس گلنگ احداث کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی همدان را به زمین زد.

در ادامه مرکز سوختگی بیمارستان بعثت را با 49 تخت و هزینه‌کرد 200 میلیارد ریال به بهره‌برداری رساند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان