arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

چربی‌ بخورید، از مرگ زودرس پیشگیری می‌کند!/ کربوهیدارت‌ها می‌توانند قاتل شما باشند

تحقیقات نشان داده کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای سلامت افراد خطرناک باشند و ریسک مرگ زودرس را بالا می‌برند و می‌توانند کشنده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحقیقات نشان داده کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای سلامت افراد خطرناک باشند و ریسک مرگ زودرس را بالا می‌برند و می‌توانند کشنده باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از سی‌بی‌اس‌، تحقیقات گسترده در 18 کشور نشان می‌دهد این کرب‌ها هستند که می‌توانند برای سلامت افراد خطرناک باشند. این تحقیقات می‌گویند این چربی‌های حاضر در برنامه غذایی شما نیستند که ریسک مرگ زودرس را بالا می‌برند بلکه کربوهیدرات ها بخصوص از انواع تصفیه و فرآوری شده هستند که می‌توانند واقعا کشنده باشند.

این تحقیقات همچنین نشان داده است مصرف میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات می‌تواند ریسک مرگ زودرس را پایین بیاورد، اما سه یا چهار وعده مصرف روزانه کمی زیاد از حد است و به نظر می‌رسد وعده‌های اضافی نمی‌تواند فواید بیشتری را عاید افراد کند.

مهشید دهقان محقق موسسه تحقیقات سلامت جمعیت در دانشگاه مک مستر در اونتاریو می‌گوید: افرادی که 35 درصد برنامه غذایی‌شان چربی‌هاست، خطر مرگ زودتر در آنها 23 درصد و خطر سکته‌های مغزی 18 درصد کمتر از افرادی است که چربی مصرف نمی‌کنند.

به گفته او در این تحقیقات همچنین اشاره شده مصرف بسیار کم چربی‌های اشباع (کمتر از سه درصد مصرف روزانه) در مقایسه با برنامه غذایی که حاوی 13 درصد در روز است، با ریسک بالای مرگ همراه بوده.

دهقان گفت: در عین حال رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات بالا به طور میانگین 77 درصد کربوهیدرات با خطر افزایش 28 درصدی مرگ در مقایسه با رژیم‌های دارای کربوهیدرات کم همراه بوده است.

او گفت: برخلاف باورها افزایش مصرف چربی در برنامه‌های غذایی با کاهش خطر مرگ همراه بوده است. البته این بدان معنی نیست که شما می‌توانید بدون دغدغه انواع چربی‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید بخصوص اگر از مشکلات مربوط به سلامتی رنج می‌برید که باید با محدود کردن چربی‌ها آنها را کنترل کنید.
نظرات بینندگان