arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

نوری المالکی: تصمیم حزب‌الله در قلمون، تصمیمی درست بود/ هرکه به صداقت نصرالله شک کند، ذهنش خراب است

معاون رئیس‌جمهور عراق، اقدام حزب‌الله در قلمون را بخشی از راهبرد مبارزه علیه تروریسم دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس‌جمهور عراق، اقدام حزب‌الله در قلمون را بخشی از راهبرد مبارزه علیه تروریسم دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از العهد، نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق درباره تلاش‌های فتنه‌انگیزانه که برای از بین بردن وحدت جبهه مقاومت علیه تروریسم صورت می‌گیرد، هشدار داد.

وی افزود: تصمیمی که حزب‌الله در قلمون اتخاذ کرد، تصمیم درستی بود و هر کسی که به صداقت و جهادی بودن حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن شک کند، ذهنش خراب است.

مالکی تاکید کرد که انتقال شماری از تروریست‌های داعشی به دیرالزور بخشی از راهبرد مبارزه علیه گروه‌های تروریستی است.

معاون رئیس‌جمهور عراق افزود: مهمترین پرسش این است که چه کسی به صدها تن از تروریست‌های داعشی اجازه داد با تحویل سلاح های خود به نیروهای پیشمرگه کرد از تلعفر خارج شوند؟ تا جایی که همه پی بردند که تلعفر نه با جنگ بلکه با توافق آزاد شده است. بنابراین در اینجا نیز به تصمیم فرمانده میدانی و  و نحوه رویارویی با موضوع‌های میدانی را محترم می شماریم، زیرا  اون آن چیزی را می‌بیند که ناظران نمی‌بینند.

وی تاکید کرد که سخن گفتن درباره دیرالزور و البوکمال موضوعی است که به سوریه مربوط می‌شود نه عراق.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت سه روز قبل قلمون غربی را از لوث تروریسم آزاد کردند و بدین ترتیب کل ارتفاعات لبنان از لوث تروریسم آزاد شد.

همچنین به موجب توافقی بین حزب‌الله و گروه تروریستی داعش، تروریست‌های داعشی از قلمون غربی به البوکمال در دیرالزور منتقل شدند.

این در حالی است که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در واکنش به این توافق گفت: انتقال تعداد بیشماری از تروریست‌های داعش به مناطق مرزی با عراق امری غیرقابل قبول است.

وی افزود: امیدوار بودم با ما هم در این زمینه مذاکره شود و نظر ما را هم جویا شوند. به نظر ما هیچ توجیهی برای مذاکره با تروریست‌ها وجود ندارد.

العبادی دولت سوریه را به انجام تحقیقات در این موضوع دعوت کرد و افزود: ما تلاش نمی‌کنیم داعش را مهار کنیم بلکه به دنبال نابودی آن هستیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان