arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

فتاح: ۹۰ درصد حامیان ایتام اهل سنت، شیعیان هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: بیش از ۹۰ درصد حامیان ایتام و فرزندان محسنین از برادران و خواهران شیعه هستند که با آگاهی حامی فرزندان نیازمند هموطنان اهل سنت شدند.

به گزارش انتخاب، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام در دیدار با کارکنان و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در شهرستان نیکشهر با اشاره به اینکه در تعامل و همکاری خوب دولت و مجلس با کمیته امداد اقدامات مطلوبی برای رفع مشکلات مددجویان انجام شده است گفت: کمیته امداد دل‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند. سبقت اهل شیعه و سنی در خدمت‌رسانی به خانوارهای ایتام شاهدی بر این مدعا است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین دستاورد کمیته امداد بعد از کنترل فقر، وحدت میان شیعه و سنی است افزود: بیش از 90 درصد حامیان ایتام و فرزندان محسنین از برادران و خواهران شیعه هستند که با آگاهی حامی فرزندان نیازمند هموطنان اهل سنت شدند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: کمیته امداد فرا مذهبی، قومی و جناحی عمل می‌کند به طوری که خدمات ارائه شده به مددجویان استان سیستان و بلوچستان هیچ تفاوتی با سایر استان‌های کشور ندارد.

فتاح با تقدیر از اعتماد هموطنان و علمای اهل سنت گفت: این اعتماد به سرعت در حال رشد است به نحوی که پرداخت زکات در استان‌های سنی‌نشین رشد چشمگیری داشته است. البته تمام زکات جمع آوری شده در همان منطقه صرف امور محرومان می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در زمینه ایجاد اشتغال نگران تامین منابع مالی نیستیم بلکه دغدغه ما تبدیل وام‌های پرداختی به اشتغال پایدار برای مددجویان است، یادآور شد: امسال حداقل 140 هزار فرصت شغلی برای سرپرستان خانوار در عرصه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده ایجاد می‌شود که این امر در نهایت طی سه سال منتج به خروج همین تعداد خانوار از چرخه حمایتی این نهاد می‌شود.

فتاح اعلام کرد: ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های مختلف شامل کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن و خدمات در مناطق محروم متناسب با علاقه و استعداد مددجو و شرایط اقلیمی منطقه با هدف کمک به مهاجرت معکوس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وام اشتغال مددجویان در بودجه 96 دو برابر شده است گفت: لازم است حتماً از نظرات و تجربه‌های فرمانداران و ائمه جمعه برای اشتغال و کارآفرینی استفاده‌ شده تا فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی متناسب بافرهنگ و قابلیت منطقه‌ای باشد.

رئیس کمیته امداد افزود: این نهاد مصمم است خدمات حمایتی بلاعوض به مددجویان در زمینه‌های جبران اقساط معوق، کمک هزینه دانشجویی، تامین مسکن، هزینه‌های درمان، هزینه‌های معاضدت حقوقی و کمک به امر ازدواج را با توجه به ویژگی‌های جامعه هدف به خدمات قرض‌الحسنه تبدیل کند.

فتاح با بیان اینکه خوش‌حساب‌ترین افراد در بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها، مددجویان کمیته امداد هستند گفت: اگرچه صندوق قرض‌الحسنه امداد "ولایت" در مرکز استان سیستان و بلوچستان تأسیس‌شده اما باید با کمک علما و معتمدان محلی بیشتر مشکلات از طریق خدمات قرض‌الحسنه برطرف شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان