arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

حماس: گوترش برای رفع محاصره غزه به اسرائیل فشار بیاورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای رفع محاصره نوار غزه به رژیم اسرائیل فشار بیاورد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای از سفر امروز چهارشنبه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به نوار غزه استقبال کرد و از وی خواست تا همه تلاش ممکن را برای رفع محاصره نوار غزه و در دستور کار قرار دادن برنامه امداد رسانی و کمک به منظور نجات این منطقه از بحران انسانی آن مبذول دارد.

این اولین سفر دوره‌ای گوترش به منطقه از زمان تصدی پست دبیرکلی سازمان ملل متحد است.

فوزی برهوم افزود: این سفر اشاره مهمی از سوی مقام ارشد دیپلماتیک بین المللی به جایگاه و اهمیت نوار غزه در معادله درگیری با اشغالگران اسرائیلی و نیز خطر اوضاع انسانی ساکنان نوار غزه در سایه محاصره بیش از 11 ساله رژیم اسرائیل علیه این منطقه است.

وی از گوترش خواست تا همه تلاش خود را برای پایان دادن به درد و رنج دو میلیون فلسطینی در بزرگترین زندان جهان (نوار غزه) مبذول دارد.

سخنگوی حماس همچنین به "لزوم اعمال فشار دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل برای توقف هتک حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی و نقض حقوق انسانی بازداشت شدگان فلسطینی در زندانهای اسرائیل" اشاره کرد.

وی همچنین بر ضرورت دیدار دبیرکل سازمان ملل با خانواده های اسرای فلسطینی دربند در زندانهای اشغالگران و بیماران محروم شده از سفر و درمان و صاحبان خانه های ویران شده و قربانیان تجاوزگری و محاصره رژیم اسرائیل تاکید کرد.

گوترش یکشنبه از کویت وارد فلسطین اشغالی شد و روز سه شنبه با رامی الحمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن دیدار کرد و قرار است امروز چهارشنبه وارد نوار غزه شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان