arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

رئیس جمهوری اتریش: برگزیت اشتباهی تراژیک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری اتریش در مجمع اروپایی آلپباخ با بیان اینکه 'برگزیت' یک اشتباه تراژیک است، گفت: جوانان می خواستند (در اتحادیه اروپا) باقی بمانند اما اشتباهشان این بود که به تعداد کافی مشارکت نکردند.

به گزارش انتخاب، 'الکساندر فان دِر بِلن' امروز در سمپوزیوم سیاسی مجمع اروپایی 'آلپباخ' در سخنانی با موضوع اروپا و جوانان ، برگزیت را دارای تاثیراتی بر زندگی و کار جوانان اروپایی در اروپا دانست.
 
وی با بیان اینکه 'سیاستمداران هم می توانند اشتباه کنند' ، تلویحا سیاستمداران انگلیسی را به اشتباه درباره همه پرسی سال گذشته برگزیت متهم کرد.
 
رئیس جمهوری اتریش خواستار افزایش نقش جوانان در صحنه سیاسی اروپا شد و افزود: معتقدم که ما فرصتی برای تغییر داریم و جوانان می توانند این روند را ایجاد کنند.
 
فان در بِلن درباره دموکراسی گفت:حاکمیت اکثریت کافی نیست؛ ما نیازمند تضمین حقوق اساسی همه مردم هستیم.
 
وی همچنین بر تقویت همکاری در اروپا تاکید کرد و گفت: ما تنها در کنار یکدیگر و نه بطور مجزا می توانیم برای مشکلاتی مانند مهاجرت و تغییرات آب و هوایی راه حل پیدا کنیم.
 
مجمع اروپایی آلپباخ از 16 اگوست تا اول سپتامبر (25 مرداد تا 10 شهریور) در شهر آلپباخ در ایالت تیرول در غرب اتریش برگزار می شود . سمپوزیوم سیاسی این مجمع نیز از امروز 27 اگوست آغاز و تا 29 اگوست ادامه دارد. در این مجمع صدها تن از مجامع سیاسی ، علمی ، تجاری و فرهنگی اروپا درباره موضوع های مختلف با محور 'مناقشه و همکاری' بحث و تبادل نظر می کنند. رویکردهای جدید به تقویت دموکراسی و حضور هوش مصنوعی در تمامی سطوح اجتماعی و همچنین نوآوری های اجتماعی و اکولوژیک از دیگر موضوع های این برنامه 17 روزه است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان