arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

شکارچی زنان تهران محکوم به اعدام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حکم اعدام مردی که با همدستی همسر موقت خود، بعد از ربودن مسافران زن، اموالشان را دزدیده و دو نفرشان را مورد آزار و اذیت قرارداده بود، تائید شد.

به گزارش انتخاب به نقل از جام جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل خرداد سال 94 و همزمان با شکایت زنی مقیم استرالیا که در دام یک زن سارق و مردی آزارگر گرفتار شده بود، در پلیس آگاهی غرب استان تهران به جریان افتاد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: من مقیم استرالیا هستم و برای دیدن یکی از اقوامم به شهریار آمده بودم. روز حادثه برای خرید از خانه آنها خارج شدم و در خیابان منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی مقابلم توقف کرد. زن جوانی هم در خودرو نشسته بود. من به گمان این که آن زن مسافر است به راننده اعتمادکرده و سوار شدم.

وی افزود: در میانه راه راننده ناگهان تغییر مسیر داد. زمانی که به او اعتراض کردم بهانه آورد و توجهی نکرد. در ادامه سرنشین زن، چاقویی را به سمتم گرفت و مرا به مرگ تهدید کرد. او به زور از من خواست هر چه اموال همراهم است به وی بدهم. هر چه به آنها التماس کردم که رهایم کنند؛ توجهی نکردند. بشدت کتکم زدند و به زور پول، گوشی و طلاهایم را گرفتند. بعد مرد راننده به زور مرا از خودرو پیاده کرد و در بیابان مقابل چشم زنی که همدستش بود، مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد هم دو نفری مرا داخل خودرو انداختند و بعداز طی مسافتی، از خودرو بیرون انداختند. بیهوش کنار جاده افتاده بودم که راننده عبوری با دیدن من دلش به حالم سوخت و مرا به مرکز درمانی رساند و پلیس را در جریان ماجرا قرار داد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای یافتن متهمان فراری آغاز شد. این درحالی بود که تصاویر چهره‌نگاری شده از زن سارق و مرد آزارگر و مشخصات خودروی آنها در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا به محض مشاهده متهمان، آنها را بازداشت کنند.

این در حالی بود که 19 زن و دختر دیگر نیز با حضوردر پلیس آگاهی شکایت‌هایی را از سارقانی مسافربر مطرح کردند. تحقیقات از شاکیان نشان می‌داد یک نفر از آنها علاوه بر آن‌که اموالش سرقت شده، مورد آزار و اذیت هم قرار گرفته است.

با تحقیق از این افراد معلوم شد آنها نیز در دام همان دو متهمی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیبشان است. در ادامه جست‌وجوهای پلیسی ماموران رد مرد آزارگر را در وحیدیه شهریار به دست آوردند. این محل را زیر نظر گرفتند و سرانجام متهم فراری را در حالی که سوار خودروی پراید سرقتی بود شناسایی کردند. با توقف خودرو متهم بازداشت شد.

مسعود که یک متهم سابقه‌دار بود، با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد، ابتدا با همدستی همسر موقت خود، طعمه‌ها را سوار کرده و اموالشان را می‌دزدیده است. یک ماه قبل همدستش در شهر دیگری دستگیر شده و به زندان افتاده و او به تنهایی به جرایمش ادامه داده که در جریان این سرقت‌ها نیز دو زن را مورد آزارو اذیت قرارداده است. با اعتراف وی، همدستش هم در زندان شناسایی شد و با انتقال به پلیس آگاهی به همدستی با مسعود اعترف کرد.

متهمان روانه زندان شدند و پرونده آنها مدتی بعد با صدور جلب به دادرسی به شعبه 17 دادگاه کیفری در غرب استان تهران به ریاست قاضی موسوی ارسال شد. متهمان در دادگاه محاکمه شدند و زن جوان به 15 سال حبس و مرد آزارگر به اعدام محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده آنها به دیوان عالی کشور ارسال شد که چند روز پیش حکم صادره به تائید قضات دیوان عالی کشور رسید بنابراین با ارسال پرونده به اجرای احکام دادگستری شهریار، شمارش معکوس برای اجرای حکم اعدام آزارگر مسافربر آغاز شده است.

نظرات بینندگان