arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

نقش سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مقاوم انواع آنتی بیوتیک

دبیر علمی کنگره میکروب شناسی ایران گفت: از سلول‌های بنیادی می‌توان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج که در آن باکتری‌ها مقاوم به انواع آنتی بیوتیک هستند استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر علمی کنگره میکروب شناسی ایران گفت: از سلول‌های بنیادی می‌توان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج که در آن باکتری‌ها مقاوم به انواع آنتی بیوتیک هستند استفاده کرد.

به گزارش انتخاب، عباس علی فولادی ایمانی دبیر علمی هجدهمین کنگره میکروب شناسی ایران گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی در تهیه آنتی بیوتیک‌ها از جمله مباحث جدیدی است که در این کنگره مورد توجه واقع شده است.

وی گفت: تحقیقات علمی و آزمایشگاهی روی سلول‌های بنیادی در این زمینه در حال انجام است و سطح بروز مقاومت آنتی بیوتیکی در این روش سنجیده و از بروز آن جلوگیری می‌شود.

ایمانی فولادی با اشاره به اینکه استم سل یا سلول بنیادی آگاهانه در برابر شوک سپتیک بیماری قابل بررسی است ادامه داد: تحقیقات در ایران و جهان در این باره نو پاست و اگر با موفقیت انجام شود نگرانی در خصوص بروز مقاومت‌های آنتی بیوتیکی کاهش می‌یابد.

دبیر علمی این کنگره افزود: از نوآوری‌های این کنگره می‌توان به کارگاه‌های ویژه و تخصصی در بررسی عفونت‌های بیمارستانی اشاره کرد که میزان خطرناک بودن عفونت‌های بیمارستانی را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توان جهت درمان بیماری‌های صعب العلاج که در آن باکتری‌ها مقاوم به انواع آنتی بیوتیک هستند استفاده کرد.

ایمانی فولادی در پایان گفت: محور اصلی این کنگره متابولیت میکروبی، بیماری‌های عفونی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های عفونی است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان