arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

۸۰ درصد بیماری‌های کشور غیرواگیر است

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران با تاکید بر توجه بیشتر به فعالیت‌های ورزشی، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بیماری‌های کشور غیرواگیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران با تاکید بر توجه بیشتر به فعالیت‌های ورزشی، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بیماری‌های کشور غیرواگیر است.

به گزارش انتخاب، قاسم جان بابایی امشب در مراسم افتتاح المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک به نقش فعالیت ورزشی در کاهش بیماری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 50 درصد بیماری‌های غیر واگیر با فعالیت ورزشی و تغذیه مناسب قابل پیشگیری است.

وی افزود: حدود 80 درصد بیماری‌ها در کشور غیرواگیر هستند که با توجه به این مسئله باید به حوزه ورزش توجه ویژه ای کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقش ورزش در کاهش افسردگی اشاره کرد و افزود:شعار امسال بهداشت جهانی با هم گفتگو کنیم است که ورزش نقش بسزایی در کاهش افسردگی دارد.

وی بیان کرد: هدف اصلی این المپیاد ایجاد همدلی بین کارکنان و ایجاد نشاط برای فعالیت بیشتر کارکنان وزارت بهداشت است.

به گزارش تسنیم، دومین المپیاد ورزشی بانوان کارمند دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امشب با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجتمع فرهنگی و رفاهی فرح آباد ساری برگزار شد.

در این المپیاد 1250 ورزشکار از 50 دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تابعه در 5 رشته والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، دارت و امادگی جسمانی به رقابت می‌پردازند.

این المپیاد از سی ام مرداد تا هشتم شهریور در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان