arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

کرباسیان: اوراق خزانه در بورس خرید و فروش می‌شود/ در کنار نظام بانکی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: اوراق خزانه که پیشتر قابلیت خرید و فروش در بورس را نداشت، طبق تصمیم شورای پول و اعتبار در بورس خرید و فروش خواهد شد.

به گزارش انتخاب، مسعود کرباسیان در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر اقتصاد که امروز یکم شهریور ماه در وزارت اقتصاد برگزار شد اظهار کرد: جمعیت حاضر در جلسه و حضور افراد از قوای مختلف نشان می‌دهد که چقدر همگان از عملکرد طیب نیا راضی بودند و این باعث خرسندی است. برای من نیز باعث مباهات است که معاون وی بودم. حسن همکاری با طیب نیا بود که سبب اعتماد رئیس جمهوری به من و معرفی به مجلس شد.

وی بیان کرد: امیدوارم در پایان کار کارنامه‌ای مثل طیب نیا داشته باشم و این با همکاری دوستان میسر است.

کرباسیان ادامه داد: ما اسناد بالادستی مناسبی داریم، مهم ترین آن اقتصاد مقاومتی است که همه موظف هستیم آن را اجرا کنیم. طبق گفته جهانگیری نیز گمرک در این زمینه موفق بوده و این باعث افتخار است.

وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بیان کرد: وزارت اقتصاد ١٢ پروژه راهبردی در دست دارد که ما نیز ادامه خواهیم داد. همچنین در چارچوب آنچه دولت تدبیر و امید در ایجاد تولید و اشتغال در ٤ محور به اداره امور خواهیم پرداخت. توانمند سازی بخش خصوصی یکی از مهم ترین برنامه‌های ما است که برای نیل به آن به بهبود مستمر محیط کسب و کار و تقویت رقابت پذیری نیازمندیم. همچنین برونگرایی هوشمندانه یکی دیگر از برنامه‌هاست که می توان از سرمایه خارجی و فاینانس با استفاده از برجام بهره مند شد. مدیریت دارایی های دولت نیز یکی دیگر از اقدامات مهم است.

کرباسیان همچنین بیان کرد: ایجاد شفافیت اقتصادی هم جزو برنامه‌های مهم است. اجرای قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات در حوزه اقتصاد از موارد دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد. در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

او با بیان اینکه در کنار نظام بانکی است بیان کرد: ما در اصلاح نظام بانکی همکاری خواهیم کرد. از اخبار خوب این است که در جلسه شورای پول و اعتبار که دیروز برگزار شد تصمیم گرفته شد اوراق خزانه در بازار ثانویه بورس خرید و فروش شود. اوراق خزانه چاپ شده در گذشته در بازار سرمایه مورد خرید و فروش قرار نمی‌گرفت و این موضوع در کاهش نرخ سود بانکی مؤثر بود ولی از هفته دیگه دکتر شاپور محمدی اجازه نقل و انتقال آن را در بازار ثانویه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان