arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

استاندار خراسان رضوی: اگر کنسرتی مجوز قانونی گرفته باید برگزار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار خراسان رضوی در خصوص رویکرد دولت دوازدهم مبنی بر تغییر مدیران تصریح کرد: از یک ماه و نیم گذشته ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های کارآمدی و کارایی آغاز شده و تا شهریور ماه جابه‌جایی‌ها انجام خواهد شد و از مدیران کارآمد در مدیریت استان بهره خواهیم برد.

به گزارش انتخاب، علیرضا رشیدیان در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با واحدهای صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل استان اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی با هماهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی استان و ستادهای اشتغال بررسی این واحدها را آغاز کردند و تلاش شد تا در مرحله اول تثبیت اشتغال صورت گیرد و در مرحله دوم بتوانیم واحدهای صنعتی را براساس ظرفیت‌ها و فرصت‌هایشان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه فرهنگی گفت: تلاش تمام دستگاه‌های فرهنگی استان این است که همه زیرساخت‌های فرهنگی را گسترش دهند و مسلما نهادهای دیگری نیز در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند و اقدامات ما در کنار یکدیگر تاثیرگذار است.

رشیدیان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تبلیغاتی در خصوص کنسرت سالار عقیلی در شاندیز دیده شده و آیا این کنسرت هم به سرنوشت سایر کنسرت‌های استان که لغو شد، ختم می‌شود یا خیر، تصریح کرد: من قبلا هم یک مرتبه گفتم که ملاک برای دولت قانون است و نظرات فقهی رهبری برای اداره کشور و نظرات سایر آقایان محترم است و ما به آنان جسارتی نمی‌کنیم و اجازه هم نمی‌دهیم کسی به آنان جسارتی کند، اما ملاک برای دولت قانون و نظرات مقام معظم رهبری است.

مسلما برگزاری موسیقی در چارچوب قانون به نفع جوانان ما خواهد بود

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: رئیس جمهور هم اشاره کرد که اگر در وزارت ارشاد قرار است اصلاح و تغییری صورت گیرد، مجلس قانونی بگذارد و ما هم تکلیف خود می‌دانیم تا از قانون پیروی کنیم. حالا اگر کنسرتی که شما به آن اشاره کردید، مجوزهای قانونی لازم را گرفته است براساس قانون باید برگزار شود و اگر کسی به این مساله ورود پیدا می‌کند، باید ورودش مبتنی بر مسائل قانونی باشد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کنسرت‌هایی که در چارچوب قانونی قرار بوده برگزار شود، به این معنا نیست که جوانان ما بعد از آنجا به خانه‌ها و یا مراکز مذهبی می‌روند، خاطرنشان کرد: رشد کنسرت‌ها در مراکز زیرزمینی و بافت‌های اطراف شهرها و رشد فساد ناشی از این محدودسازی‌ها در چارچوب قانون است.

رشیدیان تاکید کرد: طبیعتا ما هم دلمان نمی‌خواهد چیزی که برخی دوستان نسبت به آن نگرانند مثل اختلاط زنان و مردان اتفاق بیفتد و نباید چنین محافلی تبدیل به محلی برای به سخره گرفتن موضوعات دینی شود، اما مسلما برگزاری این مراسم ها در چارچوب قانون به نفع جوانان ما خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه موسیقی یک علم و دارای مبانی علمی است، اظهار کرد: بعضی از بزرگان ما تاکید داشتند بعضی از اشعار چون می‌تواند برخی از شعائر را تبدیل به زمزمه کند و در جامعه منتشر کند، می‌تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه برخی در مساله کنسرت انگشت اتهام را سمت دولت می‌برند که کارهایش را رها کرده و اولویتش را برگزاری کنسرت گذاشته است، گفت: اولویت ما کنسرت نیست، اما گروه‌های هنری در این راستا می‌توانند درخواست مجوز داشته باشند و مجوز بگیرند. در همین خصوص اداره ارشاد باید نسبت به صدور و یا عدم صدور مجوز برای کنسرت اقدام کند، اما در مشهد باید حریم شهر را رعایت کنیم.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از تمامی اعضاء شوراهای شهری و روستایی  استان گفت: بیش از 92 درصد مصوبات شوراهای استان مشکل قانونی نداشت و این نشان دهنده این است که شوراها سیر مثبتی را در حوزه تقید به قانون داشته‌اند و به اعضاء شورای جدید نیز توصیه می‌کنیم که نقاط قوت شوراهای قبل را حفظ کنند و نقاط ضعف آن را کاهش دهند. اینطور نیست که نگاه ما به دوره قبل نگاه تخریبی و تضعیفی باشد.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره چگونگی چینش مدیران استان در دولت دوزادهم، افزود: یکی از دستورات دولت این است که باید کلیه مدیران، چه شهرستانی و چه در حوزه‌های مختلف دیگر، مورد ارزیابی قرار گیرند. مدیرانی که ظرفیت تداوم کار را دارند، حفظ شوند و مدیرانی که ظرفیت ارتقا دارند نیز ارتقا پیدا کنند و برخی دیگر هم که کارآمدی ندارند، کنار گذاشته شوند.

از حدود 2 ماه پیش ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های کارآمدی و کارایی آغاز شده است

وی با اشاره به توصیه رئیس‌جمهور در خصوص افزایش سهمیه بانوان در پست‌های مدیریتی گفت: امیدواریم در استان خراسان رضوی نیز شاهد افزایش پست‌های مدیریتی توسط بانوان باشیم. البته من معتقدم نگاه به اشتغال بانوان نباید نگاه کمیته امدادی باشد چون بسیاری از بانوان در استان نه تنها نسبت به مردان ظرفیت‌های کمتری ندارند بلکه از مدیران موفق در سطح کشور بشمار می‌روند.

رشیدیان اضافه کرد: در همین راستا از یک ماه و نیم گذشته ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های کارآمدی و کارایی آغاز شده و تا شهریور ماه جابه‌جایی‌ها انجام خواهد شد و از مدیران کارآمد در مدیریت استان بهره خواهیم برد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص سیل اخیر عنوان کرد: با توجه به این که سیلاب شدید در 7 شهرستان کلات، درگز، قوچان، نیشابور، چناران، سرخس و مشهد به وقوع پیوسته و شهرستان‌های سیل زده عمدتا جزو شهرستان‌های توریستی استان بوده و سیلاب نیز در روز جمعه به وقوع پیوست و از طرفی نیز دبی سیلاب عبوری بسیار بیشتر از ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها بوده لذا تعداد زیادی از مسافران، زائران، گردشگران و مردم استان در ییلاقات و تفرجگاه‌های این شهرستان‌ها حضور داشتند.

رشیدیان اضافه کرد: علی‌رغم صدور هشدار توسط هواشناسی واعلام احتمال وقوع سیلاب از طریق صداوسیما و رسانه‌ها و همچنین علی‌رغم نصب تابلوهای هشدار سیل در جوار رودخانه‌های این شهرستان‌ها بسیاری از مردم در بستر و حریم رودخانه‌ها اتراق نموده بودند که متاسفانه این موضوع سبب گردید تعداد زیادی خودرو طعمه سیلاب شده و براساس آخرین گزارشات شهرستانی تعداد 9 نفر از هموطنان عزیزمان نیز درجریان این حادثه جان خود را ازدست دادند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین خسارات وارده ناشی از زلزله به 4 شهرستان مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس در مجموع 86 میلیارد تومان بوده که  27 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و 56 میلیارد تومان به بخش اماکن مسکونی وارد شده است.

رشیدیان گفت: عملیات امداد و نجات در سطح کاملا مطلوب انجام، مشکلات اولیه ناشی از تخریب‌ها در عرصه امور زیربنایی ظرف 24 ساعت اولیه در بیش از 90 درصد روستاها و 10 درصد مابقی ظرف 24 ساعت بعدی برطرف شد. پوشش کمک‌های کامل غذایی و تامین نیازهای اولیه در اسرع وقت انجام شده و کماکان رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی با اعزام نیروهای تخصصی در منطقه ادامه دارد و تا زمان بازسازی کامل روستاهای آسیب‌دیده رسیدگی‌های امور زیربنایی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ 41 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و اجرای طرح هادی روستاهای آسیب دیده تصویب شده، گفت: مبلغ 57 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی از زلزله واگذار شده و می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای تسریع در اقدامات مرتبط با بازسازی مناطق آسیب دیده به ویژه در بخش واحدهای مسکونی با تزریق منابع مختلف 14 میلیارد تومان اعتبارات مانده از حوادث قبل با هماهنگی ویژه با بنیاد مسکن و سازمان‌های نظارتی و کمک ویژه تسهیلاتی از طریق بانک‌های استان اقدام لازم صورت پذیرفته و لذا خوشبختانه نسبت به حوادث مشابه با عنایات الهی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: تامین کمک‌های بلاعوض از محل منابع حساب 100 حضرت امام(ره) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یک میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض مقام معظم رهبری از طریق نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد که بلوک سقفی خریداری شده است. همچنین 12 هزار تن سیمان برای هر واحد 6 تن سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفان که به منطقه حمل می‌شود. همچنین 3 میلیارد تومان مصوبه شهرداری مشهد که هنوز اجرایی نشده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: 1000 فقره وام 6 میلیون تومانی جهت بازسازی واحدهای دامی و 300 فقره کمک بلاعوض 500 هزار تومانی توسط بانک مهر ایران پرداخت شده است. اختصاص تعداد 244 فقره کمک بلاعوض به ازای هر واحد بین 10 تا 15 میلیون تومان برای خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از دیگر کمک‌ها بوده که جمعا به مبلغ 3 میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده گفت: بر اساس بررسی‌ها و مصوبات ستاد بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری، 20 هزار واحد خسارت دیده که برنامه‌ریزی جهت بازسازی تا پایان مهر ماه باتوجه به شروع فصل سرما و بارندگی، با بسیج امکانات استانی و ساماندهی تسهیلات بانکی 1900 پرونده تشکیل و تاکنون بتن‌ریزی فونداسیون به تعداد 1497 واحد به اتمام رسیده و اسکلت 869 واحد نصب گردیده است که انشاءالله تا نیمه شهریور ماه اجرای سقف حدود 1000 واحد مسکونی صورت خواهد پذیرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان