arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

شریعتمداری: ظلم تاریخی به بافندگان فرش باید جبران شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر حضور در بازارهای بین‌المللی گفت: در بودجه ۹۷ با کمک نمایندگان حتما به فکر تصویب مصوباتی برای توسعه صادرات فرش دستباف خواهیم بود.

به گزارش انتخاب، محمد شریعتمداری امروز در آئین افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید روند رو به نزول فرش ایران در سنوات گذشته با یک سیاست‌گذاری جدید به همت دولت و مجلس مجدد به اوج خودش برگردد، گفت: همه تلاش‌های ما مصروف این کار خواهد شد. به دلیل اینکه هنر و صنعت فرش ایران در توسعه فرهنگ ایرانی و انتقال آن به جهان نقش بسیار مؤثری دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: همچنین این هنر و صنعت نقش فوق‌العاده‌ای در اقتصاد ملی ایران به دلیل اشتغال گسترده ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ارزآوری یکی از پتانسیل‌های مهم صنعت فرش دستباف ایرانی است، گفت: باید ظلم تاریخی که به مجموعه فرش‌بافان و هنرمندان در طی دوره‌های گذشته وارد شده، با اقداماتی از جمله بیمه فرش‌بافان و تامین شرایط بهداشتی و درمانی آنها جبران شود.

شریعتمداری اظهار داشت: برای شرکت در بازارهای صادراتی به هم رسانی بازارها را در دستور کار قرار داده‌ایم که این کار احتیاج به نهادسازی دارد و مرکز ملی فرش ایران در این زمینه باید فعالیت خود را گسترده‌تر کند.

وی بیان داشت: فعالیت تصدی‌گری فرش را از وزارتخانه دولتی جدا کردیم،‌ کار نسبتا مناسبی بوده که باید در آن جا هم نظارت کامل انجام گیرد تا اهداف ملی ما را تامین کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: مرکز ملی فرش ایران به عنوان نهاد اصلی به هم رسانی بازارها باید قدم‌هایش را گسترده‌ کند، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش مستقیما به وسیله تولیدکنندگان ایرانی انجام شود و تامین بخشی از هزینه‌های تبلیغات آنها برای حضور در بازارهای بین‌المللی هم در دستور کار قرار گیرد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید مشوق صادراتی در اختیار صادرکنندگان فرش قرار گیرد، گفت: در بودجه 97 حتما در خدمت نمایندگان مجلس خواهم بود و انتظار دارم تا مصوباتی را برای بخش‌ فرش و توسعه صادرات آن لحاظ شود.

وی افزود: اگر استفاده اهرمی از منابع اندک بودجه عمومی به جای پرداخت‌های مستقیم داشته باشیم، حتما می‌توانیم اقتصاد ملی را متحول کنیم.

بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور 730 شرکت تولیدی و صادراتی کار خود را امروز در نمایشگاه بین‌اللملی تهران آغاز کرد و این نمایشگاه تا 7 شهریور ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 آماده بازدید علاقمندان است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان