arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

بحران کره‌شمالی؛ آمریکا چین و روسیه را تحریم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه افراد و شرکت‌های چینی و روسی به دلیل همکاری با برنامه تسلیحاتی کره شمالی اعمال کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه شش شرکت چینی، یک شرکت روسی، یک شرکت کره‌شمالی و دو شرکت در سنگاپور را مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا همچنین شش فرد حقیقی یعنی؛ چهار روس، یک چینی و یک نفر از کره‌شمالی را نیز در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

این تحریم‌ها پس از تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ اعمال می شوند. کره‌شمالی اخیر دو موشک قاره‌پیما را آزمایش کرد که واکنش‌های گسترده بین‌المللی در پی داشت.

چین به سرعت به این تحریم‌های یکجانبه واشنگتن واکنش نشان داده و از آمریکا خواسته است، «بی‌درنگ اشتباه» خود در این زمینه را «اصلاح» کند.

در همین حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، در تحریم‌های تازه افراد و شرکت‌هایی هدف قرار گرفته‌اند که با برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی همکاری کرده‌اند و در زمینه انرژی نیز با پیونگ‌یانگ تجارت داشته اند.

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز در همین زمینه در بیانیه‌ای گفته است: «وزارت خزانه‌داری آمریکا با هدف قرار دادن کسانی که به برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی کمک می‌کنند و محروم کردن آنها از دسترسی به سیستم مالی آمریکا، به تشدید فشارها بر پیونگ یانگ ادامه خواهد داد.»

استیون منوچین اضافه کرده است: «این غیرقابل قبول است که افراد و شرکت‌هایی در چین، روسیه یا هرجای دیگر درآمدهایی برای کره شمالی فراهم کنند که پیونگ یانگ از آنها برای توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی خود استفاده کند.»

 به نظر می‌رسد آمریکا از قبل در صدد اعمال این تحریم‌ها بوده، اما برای جلوگیری از مخالفت احتمالی چین با قطعنامه تحریمی علیه کره‌شمالی که در ۱۵ مردادماه به تصویب رسید، آنها را به تاخیر انداخته بود.

کره‌شمالی با سرپیچی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و با نادیده گرفتن درخواست‌های چین، متحد اصلی خود، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش را توسعه می‌دهد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان