arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
یونایتدپرس خبر داد

بکارگیری جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نبرد محتمل علیه کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمریکا در حالی قصد دارد از جنگنده‌های اف-35 خود در شبه جزیره کره استفاده کند که کره شمالی نیز خود را برای مقابله با این جنگنده‌ها به رادارها و موشک‌های ویژه مجهز کرده است.

به گزارش انتخاب، منابع خبری کره جنوبی اعلام کردند به زودی جنگنده‌های «اف-35» بیشتری در ژاپن و کره جنوبی مستقر خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس» جنگنده اف-35 با بیشینه سرعت حدود 16 ماخ که هواپیمای شکاری تک نفره و چند منظوره است، برای نبرد محتمل با کره شمالی عازم این دو کشور آسیایی خواهد شد.

بر این اساس، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تا ابتدای سال 2020 می‌توانند به بیش از صد جنگنده اف-35 در نزدیکی کره شمالی مجهز شوند.

اینک یک اسکادران از این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «ایواکونی» در ژاپن مستقر شده و در ماه مارس نیز در رزمایش مشترک با کره جنوبی شرکت داشتند.

هشت جنگنده اف-35 حاضر در این رزمایش به نام « Foal Eagle» قابلیت‌های هجومی دقیق خود را به عرصه گذاشتند.

به نوشته یونایتد پرس، اینک نیروی هوایی آمریکا قصد دارد تا خاتمه سال 2017  جنگنده‌های اف-35 ای را در پایگاه هوایی اوکیناوای ژاپن و پایگاه هوایی اوسان در کره جتوبی مستقر کند.

قرار است در مجموع 40 فروند جنگنده اف-35 تا قبل سال 2021 در کره جنوبی مستقر شوند.

این در حالی است که کره شمالی نیز مجهز به رادارهایی برای مقابله با هجوم جنگنده‌های اف-35 شده و بیش از چهل موشک زمین به هوای « SA-5 Gammon» را در نزدیکی پیونگ یانگ مستقر کرده است .
منبع: فارس
نظرات بینندگان