arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

پرداخت کلیه مطالبات سال 95 داروخانه‌ها تا هفته آینده / بدهی1800 میلیاردی مراکز وزارت بهداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح و آغاز 36 پروژه تامین اجتماعی در 19 استان در هفته دولت خبر داد و گفت: تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال 95 را تسویه می کنیم که حدود 120 میلیارد تومان است.

به گزارش انتخاب، سید تقی نوربخش در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ترتیب داده شده بود با بیان اینکه سازمان با توجه به ماموریت های درمانی در دولت یازدهم اقدام به تجهیز و توسعه امکانات درمانی خود کرد گفت: پروژه‌های مختلف ما در مناسبت های مختلف به بهره برداری می‌رسند.

وی افزود: در هفته دولت در 19 استان پروژه‌هایی را کلید می‌زنیم و یا بهره برداری می کنیم که از جمله آنها می‌توان به استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، گیلان ک، مازندران و هرمزگان اشاره کرد.

نوربخش با بیان اینکه 36 طرح با مجموع متراژ 27هزار و 30 متر در این 19 استان بهره برداری و یا آغاز می‌شوند گفت: جمع کل هزینه طرح ها 90 میلیارد تومان خواهد بود. از این تعداد 28 پروژه درمانی و 8 پروژه بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به اعتماد مجدد رییس جمهور و نمایندگان مجلس به دکتر ربیعی خوشحالیم.

نوربخش با اشاره به برنامه های دولت دوازدهم برای پایدارسازی منابع صندوق های بیمه ای گفت: تامین اجتماعی تنها صندوقی است که از حیث محاسبات بیمه ای هنوز میان منابع و مصارفش تعادل وجود دارد و ضریب پوشش 5 حفظ شده است.

وی افزود: توانسته‌ایم علی رغم تعهدات سنگین، بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در هر ماه بدون اتکاء به منابع عمومی هزینه کنیم و ماهانه بالغ بر 4200 میلیارد تومان مستمری و بیمه بیکاری بدون دیرکرد در سال 96 بپردازیم.

نوربخش با بیان اینکه ساختار و تعادل منابع و مصارف صندوق ها چالش بزرگی است گفت: رئیس جمهور هم اعلام کرده‌اند بیش از 150 هزار میلیارد تومان در سال صرف تعهدات صندوق‌ها در بخش های مختلف می‌شود که معادل نیمی از بودجه دولت است.

مدیرعامل سازمان تامین با بیان اینکه سال گذشته 80هزار میلیارد تومان هزینه مصارف بخشهای بیمه‌ای مان بود عنوان کرد: البته ما بر خلاف سایر صندوق ها، بدون اتکاء به بودجه عمومی امور را پیش می بریم. در تامین اجتماعی از سال های گذشته اینگونه عمل کردیم و امیدواریم در قبال سایر صندوق ها هم همینگونه عمل شود.

نوربخش درباره مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: داروخانه‌ها و پزشکان در اولویت پرداخت قرار دارند، در برخی شهرها مطالبات را تا اسفند تسویه کردیم و در برخی دیگر جلوتر هستیم. ضمن آنکه تامین اجتماعی بابت دارو 1800 میلیارد تومان از مراکز دولتی و خصوصی وزارت بهداشت طلبکار است، البته با توجه به اینکه دارو کالای استراتژیک است، خود را موظف می دانیم علی رغم طلب سنگین از داروخانه ها در تامین مواد اولیه و دارو مشکلی ایجاد نشود.

وی اعلام کرد که تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال 95 را تسویه می کنیم که حدود 120 میلیارد تومان است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان