arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

اردن: آماده بازگشایی گذرگاه طریبیل در مرز عراق هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور اردن اعلام کرد که دستگاه‌ها و موسسات رسمی اردن از آمادگی کامل برای بازگشایی گذرگاه طریبیل در مرز عراق برخوردار هستند.

به گزارش انتخاب، «غالب الزعبی» وزیر کشور اردن در نشستی که روز دوشنبه (دیروز) با حضور سرلشگر «احمد سرحان الفقیه» مدیر امنیت عمومی، «وضاح الحمود» مدیر کل گمرک و تعدادی از مسئولان و رهبران دستگاه‌های امنیتی و نظامی برگزار شد، گفت که دستگاه‌ها و موسسات رسمی اردن آمادگی بازگشایی گذرگاه طریبیل در هر زمانی را دارند.

وی اشاره کرد که بازگشایی گذرگاه طریبیل از اهمیت زیادی برای اردن و عراق برخوردار است و به خصوص جنبه اقتصادی این گذرگاه حائز اهمیت است و شریان حیاتی برای عراق و اردن جهت نقل و انتقال کالاها، تجهیزات پزشکی و غیره محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری عمون اردن، الزعبی تصریح کرد که اردن و عراق مدت‌هاست که در حال بررسی بازگشایی گذرگاه طریبیل و مهیا کردن شرایط لازم برای آن هستند.

روزنامه الغد اردن نیز روز دوشنبه (دیروز) نوشت که از شرکت‌های اردنی فعال در مرکز مرزی گذرگاه طرایبیل خواسته شده است تا دفاتر خود را تا پایان ماه جاری برای ازسرگیری فعالیت‌ها، مجهز کنند و در بخش عراقی این گذرگاه نیز اجرای اقدامات مربوط به تجهیز مراکز خدماتی گذرگاه به آب، برق و نیز امور مربوط به گذرنامه‌ها و گمرک در حال اجراست.

از سوی دیگر «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق دو روز پیش ضمن بازدید از گذرگاه طریبیل و دیدار با مسئولان امنیتی عراق جهت اطلاع از روند اجرای اقدامات مقدماتی برای بازگشایی گذرگاه، گفت که فعالیت‌های این گذرگاه بزودی ازسر گرفته می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان