arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

علیرضا منصوریان:اگر چشم رنگی بودم الان تشویق می‌شدم/ با بی سوادی در فوتبال مشکل دارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال استقلال بازی تیمش مقابل پدیده خراسان را بسیار مهم دانست.

به گزارش انتخاب، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پدیده خراسان صبحت‌های جالب توجهی را مطرح کرد.

تک تک بازیکنان پدیده را می شناسم

فردا بازی بسیار مهمی داریم. ان شاءالله با کسب سه امتیاز بتوانیم روند خوبی را آغاز کنیم. پدیده روند خوبی داشته است. تمام بازی های آنها را آنالیز کرده ایم. یک بازی خیلی خوب جلوی سپاهان داشته و با چهار گل این تیم را شکست داده است. تک تک نفرات حریف را می شناسم و بخشی از آنها در تیم امید با من بوده اند. ما هم شرایطمان خیلی خوب است. امروز در لیگ اکثر تیم ها از هم شناخت دارند. سعی می کنیم ارزیابی بازیکنان حریف را در اختیار تیم خودمان هم قرار دهیم.

ابراهیمی در 18 تا حضور ندارد

امید ابراهیمی هفته پیش پا به توپ شد. او جزو 18 تای ما نیست. سلامتی او برای ما مهم است. اگر در 20 روز آینده به فرم ایده آل برسد که قطعا هم می رسد به تیم اضافه می شود. ما فردا فقط محسن کریمی را نداریم و پادوانی و باقری و اسماعیلی در 18 تای ما هستند.

شرایط بدنی ما در روزهای سخت خوب بوده است

فقط درباره مسائل فنی پاسخگو هستم. ما در این سال ها به این نقطه رسیده ایم که چگونه کار بدنی بکنیم. در سه چهار سال گذشته در فضاهای سخت و تنگ شرایط بدنی ما خوب بوده است. ما باید در ریکاوری دقت بالایی داشته باشیم. کافی است سطح علمی را بالاتر ببرید تا بدانید وقتی بازیکن 11 کیلیومتر می دود چه کار کنید.

در فوتبال ایران به مربی جوان نگاه منفی دارد

ما صحبتی نمی خواهد با هوادارانمان داشته باشیم. آنها انرژی و پتانسیل تیم ما هستند و بعد از خدا توکلمان به آنها است. دست هواداران را می بوسیم و شرایطش را درک می کنیم. هواداران پارسال پشت ما بودند و از شرایط نا متعارف به شرایط ایده آلی رسیدیم. متاسفانه در سطح فوتبال ایران به مربی جوان نگاه منفی دارند. شما اگر 60 ساعت همدر سه روز کار کنید می بینید که باید نگاه ها عوض شود.

با بی سوادی در فوتبال مشکل دارم

 من با برخی نگاه ها مشکل دارم. شاید به برخی از دوستان بر بخورد ولی ایراد ندارد. یک روزی آرزوی ما این بود که در والیبال از ژاپن یک ست بگیریم ولی الان دنبال رقابت با اینتالیا و کوبا و ... هستیم. تمام کنیم این یوغی را که به خودمان توهین می کنیم. وقتی فغانی و فنایی به فینال می رسند پس ما می توانیم. یک روزی آرزوی ما بود که یقه کره را بگیریم ولی این اتفاق افتاد. امروز 14 -15 لژیونر داریم من با این فضای تمسخر و بی سوادی فوتبال مشکل دارم. من با فقط دنبال جزئیات رفتن مشکل دارم. ما باید قبول کنیم که می توانیم پیشرفت کنیم. برخی ها کارهای علمی را به تمسخر می گیرند. من ان شاءالله یک رویه دیگر را پیش روی می گیرم. ما تلاش می کنیم که بگوییم مربی ایرانی هم می تواند. وقتی از سمت و سوهایی می آید که مربی ایرانی نمی تواند. لازم نیست چیزی بگویم.

لازم است بیشتر سکوت کنیم

دیروز در روزنامه ای مطلبی خواندم و با سردبیرش صحبت کردم. به او گفتم یکبار کسی را سر تمرین نفرستادید تا کار ما را ببینید. مگر ممکن است که ما دستیار کی روش را داشته باشم و نیم ساعت قبل تمرین تصمیم بگیرم چه کار کنم؟ مگر می شود امثال جباری و ابراهیمی و منتظری از فضای یک تمرین بی سواد انتقاد نکنند؟ می دانیم داشته ما چیست ولی اکثر کارها را به تمسخر می گیرند. یک سری هم آدم بی سواد اجتماعی در فضای مجازی هستند. ما رویه خود را عوض خواهیم کرد و لازم است سکوت ما بیشتر شود تا مبارزه با نسل مربی گری جوان ایرانی تمام شود. این نسلی که همراه من می آید می تواند در آسیا بهترین باشد.

اگر یک چشم رنگی استقلال را دوم می کرد، تشویق می شد

من از خبرنگاران گلایه ندارم. شما برنامه تلویزیونی را نگاه کنید. چند بار عملکرد های خوب دیده شده است؟ ولی بی حرمتی و بی احترامی اتفاق بیافتد، زنده پخش می شود و میلیونی رویش تحلیل می شود و پخش می شود. ما در فضای مجازی رسانه و صدا و سیما به مسائل منفی زیاد پردازش می کنیم. اگر به اروپا بروید، می بینید کسانی که فرهنگ غلط را اشاعه می دهند را به همه نشان می دهند به عنوان آدم منفی. در اینجاآدم منفی را پردازش می کنند. جزئیات منفی شده کلیات فوتبال ما. در طول راه با بچه های خبری باشگاه استقلال صحبت می کردم. اولین روزهایی که موبایل به ایران آمده بود، اگر خانمی موبایل دستش بود انگار اتفاق عجیبی رخ داده است. این فضای بی سوادی است. اولین بار ورزشکاران وب سایت می زدند خیلی ها علیه آن نوشتند. الان کمترین هدیه ای که به یک بچه می دهند موبایل است. اگر این زحمات ما را یک خارجی از پانزدهم، دوم می کرد، می گفتند دیدید چه کاری کرد؟ کافی بود چشم آن مربی رنگی بود. به لطف خدا این روند را رد می کنیم. اگر خدا عمری بدهد از این شرایط می گذریم. البته آن زمان هم یک فضای بی سوادی حاکم می شود.

برای پرسپولیس آرزوی موفقیت داریم

فردا پرسپولیس ایران بازی دارد. آنها با تیمی عربستانی بازی دارند. ما در منفاع ملی با آنها مشترک المنافع هستیم. هر تیمی که در آسیا با پرچم ایران بازی می کند، آرزو می کنیم با موفقیت از زمین خارج شود. اگر تیمی در آسیا ببازد، تبعاتش برای همه ما خواهد بود. خارج از تعصبات آبی و قرمز آرزو می کنم تا با سربلندی به ایران برگردند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان