arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

سناتور آمریکایی: اقتدار اخلاقی ترامپ در معرض خطر قرار گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تنها سناتور آفریقایی آمریکایی بر این باور است که این برای دونالد ترامپ سخت خواهد بود تا بخواهد کشور را اداره کند، اگر اقتدار اخلاقی اش به خطر بیفتد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری کنگره، تیم اسکات سناتور آفریقایی آمریکایی روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: اگر قدرت و اقتدار اخلاقی ترامپ به خطر بیفتد، این مساله برای وی سخت و دشوار خواهد بود تا کشور را هدایت و اداره کند.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس تصریح کرد: در حالی که نگاهی به آینده داریم، برای این رئیس جمهور بسیار سخت خواهد بود تا کشور را اداره کند، در واقع، اقتدار اخلاقی رئیس جمهور در معرض خطر قرار گرفته است.

این سناتور آمریکایی افزود: واکنش ترامپ به خشونت های اتفاق افتاده در تظاهرات سفیدپوستان افراطی در شارلوتزویل ویرجینیا موجب متزلزل شدن اعتماد عمومی شده است.

ترامپ در اظهاراتی جنجالی گفته است که هر دو طرف به خاطر بروز خشونت در این تظاهرات، مقصر هستند.

این اظهارات با موجی از مخالفت و محکومیت از سوی رهبران سیاسی در هر دو حزب آمریکا روبرو شد. این مساله موجب شد تا تجار و مدیران ارشد شرکت های آمریکایی نیز از شورای مشورتی اقتصادی ترامپ کناره گیری کنند.

ترامپ دوشنبه سفیدپوستان افراطی را با ذکر نام محکوم کرد ولی سه شنبه موضع خود را تغییر داد و هر دو طرف را سرزنش کرد.

اسکات از ترامپ خواسته است تا با رهبران حقوق مدنی آمریکا دیدار و گفتگو داشته باشد. وی گفت: این نشست به ترامپ کمک خواهد کرد تا اظهارات و گفتارهایی را که بیان می کند، بهتر درک کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان