arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

میرلوحی: رای بالای مجلس به کابینه نشانه احترام به روحانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود میرلوحی می‌گوید رای بالای نمایندگان به کابینه دوازدهم نشانه احترام نمایندگان به رئیس جمهور و برنامه‎هایش است.

به گزارش انتخاب، محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون پارلمانی وزیر کشور در دولت اصلاحات در گفت‎وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه تعداد آرای نمایندگان به دولت از بی سابقه‎ترین رای اعتماد بعد از انقلاب است، گفت: این موضوع نشان می دهد که فراکسیون های سیاسی مجلس برای رای بیشتر دادن به وزرا با یکدیگر کورس گذاشته اند. مجموعه شرایطی که وجود دارد نشان می دهد فضا برای بهبود کار و تلاش و همت اقتصادی فراهم تر شده است.

او ادامه داد: به تعبیر آقای لاریجانی الان ابرچالش هایی در مسیر دولت قرار گرفته شامل چالش های بین المللی، چالش های منطقه ای، چالش بیکاری و چالش آب است. شاید یکی از دلایل رای اعتماد ندادن به آقای بیطرف همین موضوع کم آبی و برنامه نداشتن درباره این موضوع است. شاید پیام این رای اعتماد ندادن، هشدار و زنگ خطری به مقامات کشور است که در آینده به فکر باشند و بدانند که مسائل آب و هوای استان های غربی جدی است و باید راه حل های جدی برایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رای اعتماد زیاد مجلس به کابینه نکته مثبتی است، گفت: این موضوع احترام به رییس جمهور است. الان وقت پاسخگویی رییس جمهور به مشارکت حداکثری مردم و آرای آن ها است. بنابراین رییس جمهور باید از فرصت پیش آمده برای تقویت بیشتر روابط دولت و مجلس استفاده کند.

میرلوحی گفت: میزان رای نمایندگان مجلس به وزیر دفاع پیام مثبتی دارد. این موضوع نشان می دهد که نیروهای مسلح ما اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در مسیر منافع و اقتدار ملی در حال تلاش هستند. این رای اعتماد خوب به وزیر دفاع نشان دهنده همدلی مجلسی ها با او است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: امیدواریم که وزیر کشور هم با توجه به میزان رایی که از مجلس گرفته و توجه به همه پیشنهادات و انتقادات توجه ویژه ای به انتخاب استانداران و فرمانداران داشته باشد و بیشتر با سیاست های دولت همراه باشد.
نظرات بینندگان