arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

سرپرست وزارت علوم: رشد و توسعه علمی کشور در اولویت برنامه هایم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تلاش می کنم پاسخگوی مطالبات دانشگاهیان باشم، گفت: رشد و توسعه علمی کشور در اولویت برنامه هایم است.

به گزارش انتخاب، سید ضیاء هاشمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی ها و حساسیت های موجود در مجموعه آموزش عالی و مطالبات و انتظارات دانشگاهیان، در فرصت قانونی با تشخیص رئیس جمهوری، اینجانب عهده دار سرپرستی وزارتخانه شده ام.
 
وی گفت: اولویت های اصلیم پیگیری امور جاری وزارت علوم به منظور حفظ رشد علمی کشور و آماده سازی دانشگاه ها و تامین نیازها و امکانات لازم در آستانه آغاز سال تحصیلی همراه با آرامش، امید و نشاط است تا در شرایط مناسب، معرفی وزیر علوم توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی انجام شود.
 
هاشمی افزود: در مدتی که سرپرستی وزارت علوم را عهده دار هستم، تلاش خواهم کرد تا صدای دانشگاهیان باشم و مطالبات دانشگاهیان را با تمام توان پیگیری کنم.
 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آقایان دکتر فرهادی، دکتر فرجی دانا، دکتر نجفی، دکتر توفیقی و مجموعه معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاه ها در دولت یازدهم با وجود همه موانع و محدودیت ها، زحمات زیادی متقبل شده اند و اکنون وظیفه ما ادامه راه آنها و تعالی آموزش عالی با حفظ همزمان آرامش و نشاط در این محیط پویا است.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: بی شک ایجاد رابطه متوازن و پویا بین چهار ضلع، جامعه، صنعت، دانشگاه و دولت فقط در این شرایط ممکن می شود تا بتوانیم از طریق جلب اعتماد و مشارکت دانشگاهیان، جایگاه دانشگاه را به عنوان مسیر حل مسائل اساسی کشور تثبیت کنیم.
 
رییس‌ جمهوری عصر یکشنبه و بر اساس اصل 135 قانون اساسی و در حکمی، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.
نظرات بینندگان