arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

مازنی: بیطرف با رأی استانی از وزارت نیرو بازماند نه فراکسیونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه آراء به وزرا چندان در قالب تشکیلات نبود، یادآور شد: نتیجه آراء نشان می دهد که موضع فراکسیون امید نسبت به برخی وزرا مثل آذری جهرمی مشخص بود و این انسجام در نتیجه آراء نیز به چشم می خورد.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رأی اعتماد به وزرا بیشتر به صورت استانی و شخصی داده شد و کمتر به صورت فراکسیونی بود، گفت: نتیجه آرای آذری جهرمی اجماع فراکسیون امید را نشان می‌دهد.

احمد مازنی  در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: فراکسیون امید تمام تلاش خود را کرد که ارزیابی دقیقی در خصوص صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت انجام دهد ولی مشکلی که به صورت فراگیر در کشور وجود دارد این است که همه فراکسیون ها و تشکل ها در کشور به صورت منسجم عمل نمی کنند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس ادامه داد: متأسفانه در کشور ما امور تشکیلاتی به خوبی پیش نمی رود و اگر نخواهیم بگوییم کار تشکیلاتی کار منفی در کشور به شمار می آید نمی توانیم بگوییم کار مثبتی است.

وی افزود: نتیجه این نگاه چنین می شود که رئیس جمهور امروز در صحن بیان کرد که دولت نه اصول گرا است نه اصلاح طلب و نه اعتدالی در حالی که هم اصول گرا هستند و هم اصلاح طلب هم اعتدال گرا.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه آراء به وزرا چندان در قالب تشکیلات نبود، یادآور شد: نتیجه آراء نشان می دهد که موضع فراکسیون امید نسبت به برخی وزرا مثل آذری جهرمی مشخص بود و این انسجام در نتیجه آراء نیز به چشم می خورد البته نظر فراکسیون در خصوص وزرا را باید از سخنگوی فراکسیون جویا شد.

وی افرادی که عضو فراکسیون‌ها هستند در تعهد تشکیلاتی ندارند و آراء نسبت به وزرا به صورت استانی و شخصی داده شد، ادامه داد: برای مثال رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو کاملا استانی و قومی بود و وقتی نمایندگان استان‌های جنوبی و استان خوزستان در این خصوص به صورت جدی وارد عمل شد و در آراء تأثیرگذار بود.

نماینده مردم تهران افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و رییس جمهور درباره تشکیل سریع‌تر دولت و در دست گرفتن امور کشور، نمایندگان نیز رأی مثبت به وزرای پیشنهادی دادند که با تعامل حرکت کشور آغاز شود.
نظرات بینندگان