arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

سفیر امارات در آمریکا: "کل عربستان دیوانه‌ است!"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: ایمیل‌های فاش شده متعلق به سفیر امارات در آمریکا نشان می‌دهد که او در پیام‌هایی، رهبری عربستان سعودی را مورد تمسخر قرار داده است.

"یوسف العتیبه" جزو بازیگران مهم در عرصه سیاسی جهان است و در نشست‌های استراتژی پنتاگون شرکت کرده است.
 
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در یکی از ایمیل‌های یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا که از سوی گروه هکری "گلوبال‌لیکز" به سرقت رفته، آمده است: کل آن کشور دیوانه است!

او در پیام دیگری برای همسر مصری‌اش تصمیم عربستان برای منع کردن رز قرمز در روز ولنتاین را مسخره کرده است. او نوشته: "آنها خیلی احمق هستند... مطمئنم که الان رزهای قرمز در بازار سیاه به قیمت فوق‌العاده بالایی فروخته می‌شود. آنها نباید شکلات‌های قلبی‌شکل را هم ممنوع می‌کردند."

این گروه هکری فاش کرد، گرچه العتیبه معتقد است که امارات "تاریخچه بدی" با عربستان دارد اما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان "می‌تواند روابط را بهتر کرده و کاری کند که بهترین نتایج را از عربستان بگیریم."

العتیبه پیشتر در مطلبی برای توماس فریدمن، ستون‌نویس نیویورک تایمز گفته بود: با حضور محمد بن سلمان شاهد یک تغییر واقعی هستیم و هیجان ما بابت همین است. ما سرانجام امیدی در آنجا میبینیم و نیاز میبینیم که موفق شود.  

سفیر امارات در آمریکا همچنین در ایمیل دیگری از بن سلمان به عنوان "فردی که ماموریت دارد تا دولت سعودی را کارآمدتر کند" یاد کرده است.

طبق گزارش هیل،‌ سفارت امارات تایید کرده است که آدرس هاتمیل با ایمیل سفیر امارات مطابقت دارد. این اسناد از طریقی ایمیلی برای نشریه "دیلی بیست" فرستاده شده است. با این حال هویت گروه هکری گلوبال‌لیکز مشخص نیست و دیلی بیست می‌گوید که این ایمیل از یک سرور ایمیل روسی برای آنها ارسال شده است.

نظرات بینندگان