arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

زورگیری مأمورنماها در اتوبون‌های پایتخت متوقف شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با دستگیری سرنشینان خودرویی که در پوشش مأمور و در ساعات پایانی شب و بامداد اقدام به زورگیری در اتوبان‎های پایتخت کرده بودند، پلیس از افرادی که به این شیوه مورد اخاذی قرار گرفته‎اند، خواست برای شناسایی متهمان به آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از انصاف نیوز، ۳۰ دقیقه بامداد چهاردهم مردادماه، وقوع یک فقره نزاع و درگیری در ابتدای اتوبان نیایش به کلانتری ۱۳۴ «شهرک قدس» اعلام شد .

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‎های اولیه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری سمند و مزدا ۳ با یکدیگر درگیر شده و در جریان درگیری، سرنشیان خودرو سمند با استفاده از سلاح سرد اقدام به مجروح کردن دو نفر از سرنشیان خودرو دیگر کرده و زمانی که قصد فرار از محل را داشته‎اند، حضور مردم در محل مانع از فرار آنها شده است.

یکی از  سرنشینان خودرو مزدا ۳ در اظهاراتش به مأموران گفت: چند شب پیش ساعت ۲۳ یازدهم مردادماه، یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفیدرنگ بدون پلاک در حالی که خودروشان چراغ هشدار  LED داشت، در محدوده‎ی اتوبان نیایش به من دستور ایست داد.

او ادامه داد: به تصور این که آنها مأمور هستند، در حاشیه‎ی اتوبان توقف کردم و یکی از سرنشینان ۲۰۶ابتدا از من درخواست مدارک شناسایی کرد و زمانی که مدارک را به وی دادم، از من خواست تا از ماشین پیاده شوم و به محض پیاده شدن از ماشین بود که ناگهان هر سه سرنشین خودرو ۲۰۶ به سمت من حمله‎ور شدند.

این فرد به پلیس گفت که سرنشینان پژو ابتدا به صورتم افشانه زدند و طی نزاع و درگیری، با سلاح سـرد مرا از ناحیه‌ی سینه و دست مجروح کردند و سرانجام با سرقت گوشی تلفن همراه، وجه نقد، دستبند طلا و ساعت به سرعت از محل متواری شدند.

سرنشین مزدا ۳، اظهاراتش را این گونه ادامه داد: امشب زمانی که با دوستانم در حال مراجعت به منزل بودیم، به صورت اتفاقی هر سه نفر سرنشین پژو را این بار سوار بر یک دستگاه خودرو سوار سمند شناسایی کردم، آنها را تعقیب کردیم تا در ابتدای ورودی اتوبان نیایش مانع از ورود آنها به داخل اتوبان شدیم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری و غصب عناوین دولتی» و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره‎ی پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی اموال توقیف شده از سرنشینان خودرو سمند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در همان لحظه دستگیری سه سرنشین خودرو سمند سفیدرنگ و بازرسی اولیه از خودرو آنها، مأموران موفق به کشف گاز اشک‎آور، دو دستگاه بی‏سیم، اسلحه کمری بادی، چراغ هشدار  LED ویژه خودرو و چند قبضه سلاح سرد شدند.

با توجه به شواهد و دلایل، متهمان بنام‏های «حسین» ۲۲ ساله، «امیر» ۳۳ ساله و «جعفر» ۳۵ ساله که چاره‏ای جز اعتراف نداشتند، به سرقت از مالباخته و همچنین ده‎ها فقره سرقت مشابه از رانندگان جوان در محدوده اتوبان و بزرگراه‏های غرب تهران بویژه در اتوبان شهید همت، حکیم و یادگار امام اعتراف و عنوان کردند که تمامی سرقت‏های خود را در محدوده زمانی ۲۴ تا ۴ بامداد انجام داده‎اند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت‏های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهمان با استفاده از خودروهای سواری پژو ۲۰۶ و سمند و در پوشش مأمور اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کرده بودند.

وی با اشاره به دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‎ها فقره غصب عناوین و سرقت‏های تحت پوشش مأمور و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از  مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، دعوت کرد تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظرات بینندگان