arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

رهبر انصارالله یمن: در مرحله سرنوشت سازی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که یمن در حال حاضر در مرحله سرنوشت سازی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنرانی امروز(شنبه) خود در نشستی با شخصیتهای برجسته این کشور تاکید کرد: ما در مرحله سرنوشت ساز در کشور به سر می بریم و همگان باید به وظایف و مسئولیت هایمان توجه داشته باشیم.

الحوثی هم چنین تاکید کرد: تقویت مواضعمان برای رویارویی با متجاوزان به توجه همگان نیاز دارد.با وجود آنکه دشمن تلاش کرد تا با محاصره عرصه را از لحاظ اقتصادی بر ماتنگ کند اما باز هم نتوانست به اهداف خود در این نبرد دست یابد.

وی در ادامه افزود: مقاومت بزرگ مردم یمن همان چیزی است که اهداف دشمن را با شکست رو به رو کرد.هم بستگی در جبهه داخلی و هماهنگی ها کمک کرد تا توطئه های دشمنان خنثی شود.کشورهای متجاوز بر اساس یک نقشه جدید تلاش دارند تا سرنوشت این نبرد را تعیین کنند.این نقشه دربرگیرنده اقدامات نظامی در تعدادی از مناطق است. به موازات آن جبهه داخلی هدف قرار می گیرد تا مقاومت نظامی در برابر متجازان تحت الشعاع قرار گیرد به طوریکه جبهه داخلی از هم پاشیده شده و به امور ثانویه مشغول شود.

الحوثی هم چنین تاکید کرد: متجاوزان تلاش دارند تا وجهه جبهه داخلی را خدشه دار کرده و از لحاظ سیاسی و جایگاه اجتماعی اش به آن ضربه وارد کنند.این تلاشها برای هدف قرار دادن جبهه داخلی به مرحله خطرناکی رسیده و باید نسبت به آن هوشیار بود.شخصیتهای بارز و برجسته یمن باید به برخی مشکلات رسیدگی کنند چرا که آنها نقش اساسی در سطوح مختلف ایفا می کنند.

وی در ادامه افزود: متجاوزان به شدت تلاش می کنند تا به جبهه داخلی نفوذ کنند.همه ما باید نسبت به مفهوم بی طرفی در برابر کشتار هزاران زن و کودک هوشیار باشیم.ما از عملکرد نهادهای دولتی راضی نیستیم چرا که آنها آن طور که باید و شاید فعال عمل نمی کنند.ما به عنوان انصارالله از مسئولیت هایمان شانه خالی نمی کنیم بلکه در کنار برادرانمان در کنگره ملی خود را مسئول می بینیم. ما در مرحله ای هستیم که باج گیری سیاسی در آن مجاز نیست. ما بارها بر ضرورت انجام اصلاحات و نظارت بر فساد تاکید کردیم اما فایده ای نداشت.

الحوثی گفت: ما در کنار شما برای فعال سازی سیستم های نظارتی هستیم و هرگز از مفسدین حمایت نمی کنیم.ما خواهان اصلاح سیستم قضایی وفعال سازی آن برای محاکمه خائنین هستیم. برخی ها از جمله متجاوزان نمی خواهند سیستم قضایی در کشور اصلاح شود. ما با مفسدین مخالف هستیم حتی اگر از میان انصارالله باشند.
نظرات بینندگان