arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

لهستان: اروپا باید در برابر "جنگ تمدن‌ها" بیدار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی وقوع حملات تروریستی اخیر در بارسلونا، وزیر کشور لهستان اعلام کرد، اروپا باید در برابر "جنگ تمدن‌ها" بیدار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریوژ بلاژچاک، وزیر کشور لهستان در اظهاراتی ضد مسلمانان با دفاع از رویکرد ضد مهاجرتی کشورش اعلام کرد: کشور ما امن است زیرا مانع ایجاد قلمرو مسلمانان در این کشور شده‌ایم.

وی ادامه داد: لهستان از سرویس‌های امنیتی کشور درخواست کرده است که اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه بارسلونا اتخاذ شود. این کشور امن است زیرا ما جوامع مسلمان نداریم که پایگاه حمایت کننده "تروریست‌های اسلامی" باشند.

این مقام لهستانی که خود عضو حزب راست گرای "عدالت و قانون" است، گفت: اروپا باید در برابر آنچه که اتفاق می‌افتد بیدار باشد.

وی در ادامه اظهاراتش با انتقاد شدید از برنامه پناهجویان اتحادیه اروپا مدعی شد که این برنامه باعث تشویق مهاجرت میلیون‌ها نفر به اروپا می‌شود و این مساله می‌تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. ورشو مخالف پذیرش پناهجویان مسلمان است. این کشور در کنار مجارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی سهمیه پناهجویان اتحادیه اروپا را رد کرده است.

همچنین یاروسلوا کاچینسکی، رهبر حزب عدالت و قانون با متهم کردن مهاجران در اکتبر سال 2015 اعلام کرد: پناهجویان حامل بیماری‌های وبا و اسهال خونی هستند. این پناهجویان بیماری‌هایی در خود دارند که شاید برای بدن آنها خطرناک نباشد اما در اینجا این بیماری‌ها بسیار خطرناک هستند.
نظرات بینندگان